افتتاح نمایشگاه عکس کوچک‌قامتان بزرگ‌مرد در موزه شهدا+ تصاویر

نمایشگاه عکس کوچک‌قامتان بزرگ‌مرد همزمان با بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در موزه شهدا افتتاح شد.
کد خبر: ۲۵۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ - 23September 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به مناسبت بازگشایی مدارس و در دومین روز از هفته دفاع مقدس نمایشگاه عکس کوچک قامتان بزرگ مرد عصر امروز با حضور  حجت الاسلام والمسلمین کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در موزه شهدا افتتاح شد.

این نمایشگاه با موضوع شهدای دانش آموز در 800 مدرسه سراسر کشور برپا می شود.

افتتاح نمایشگاه عکس کوچک قامتان بزرگ مرد در موزه شهدا
 
اسکندر یارنسب مدیر کل امور فرهنگی و تبلیغات در ابتدای این مراسم اظهار داشت: شهدای دانش آموز با تاسی از فرهنگ عاشورای حسینی برگ زرینی را در تاریخ دفاع مقدس رقم زدند.

وی افزود: این نمایشگاه تصویر گلچینی از 36 هزار شهید دانش آموزی است که درس را رها کردند و در مدرسه عشق و ایثار، فداکاری کردند.

یارنسب تصریح کرد: برای زندگینامه و تصاویر 180 شهید از کل کشور با میانگین سنی 12 سال انتخاب شدند که مدرسه را رها کرده و در دوران دفاع مقدس حماسه افرینی کردند. از هر استان حداقل پنج شهید انتخاب شده است.
وی با بیان این نکته که قرار است شهدای اصناف دیگر نیز نمایشگاهی به این صورت معرفی شوند بیان کرد: 800 نمایشگاه در کل کشور پیش بینی شده است. فردا همزمان با رونمایی فردا از یادمان شهدای منا در بهشت زهرا(س) این نمایشگاه در آنجا نیز افتتاح خواهد شد و در طول سال برنانه ریزی شده است این نمایشگاه درمدارس کشور به نمایش درآید.

افتتاح نمایشگاه عکس کوچک قامتان بزرگ مرد در موزه شهدا
 
حجت الاسلام والمسلمین کاویانی راد اظهار داشت: مهمترین مبنای مشروعیت حکومت های جهان فعلی مقبولیت مردمی، سرمایه اجتماعی، ارزش های والای انسانی و مشارکت جمعی نسبت به حاکمیت است. امام راحل ثابت کرد اگر دنبال دلیلی بر اثبات و مقبولیت آرمان های نظام هستیم همین موضوع کفایت می کند که در دفاع از آن آرمان ها مردم درخشیدند.

وی بیان کرد: حتی در موقعیت جنگ نیز دانش آموزان موقعیت خود را رها نکردند. 36 هزار دانش آموز از اقشار مختلف و از نقاط مختلف پیام شفاف امام راحل را که به دورافتاده ترین نقاط کشور رسیده بود لبیک گفتند.
 
افتتاح نمایشگاه عکس کوچک قامتان بزرگ مرد در موزه شهدا
 
حجت الاسلام کاویانی گفت: این جامعه ثابت کرده است تهدید جدی برای آن هایی است که با آرامش بشر مخالف هستند. امام آموزه هایی از دل کتاب بیرون کشید و بر مردم عرضه داشت که شاید سالیان زیاد طول بکشد بتوان آن را تحلیل کرد.

وی با بیان این.نکته که دوران دفاع مقدس تا 100 سال اینده افتخار آمیزترین برگه های تاریخ این مملکت است تصریح کرد: ملت هزینه زیادی برای حفظ ارزش های خودش می دهد. امروز باید نظام تعلیم و تربیت را به سمت شهید پروری ببریم.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار