یادداشت؛

«خرمشهر» با قدرتی ویرانگر

موشک بالستیک «خرمشهر» که در رژه 31 شهریور 96 رونمایی شد، موشکی با قابلیت ویرانگری بالا است.
کد خبر: ۲۵۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ - 23September 2017

«خرمشهر» با قدرتی ویرانگرگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس ـ رحیم محمدی؛ موشک بالستیک «خرمشهر» که خبر آزمایش موفقیت آمیز آن در آغاز هفته دفاع مقدس رسانه‌ای شد، آزمایش و رونمایی آن بعد از آنی صورت گرفت که رئیس جمهور آمریکا لفاظی‌هایی را علیه مردم کشورمان انجام داد؛ در واقع این آزمایش موشکی به نوعی پاسخ به اظهارات و اقدامات دولتمردان آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید که نقض برجام محسوب می‌شود، بود.

براساس آنچه که درباره این موشک عنوان شده، موشک «خرمشهر» دارای برد دو هزار کیلومتر است و علاوه بر این قابلیت، کلاهک آن می‌تواند چندین سرجنگی با مصارف مختلف را حمل کند؛ بدین ترتیب این موشک می‌تواند نقش دو یا سه موشک را ایفا کند.

ویژگی‌های خاص این موشک باعث شد تا بازتاب فراوانی در رسانه‌های بین المللی و حتی در بین مقامات کشورهایی نظیر انگلستان داشته باشد، زیرا این موشکی است که با برد دو هزار کیلومتر تا لحظه اصابت به هدف قابل هدایت است. 

از این روی اگر دایره‌ای به قطر دو هزار کیلومتر به دور مرزهای کشورمان ترسیم کنیم، ملاحظه می‌کنیم رژیم جعلی اسرائیل از تیررس این موشک در امان نخواهند بود.

این موضوع نشان می‌دهد که ایران برنامه‌ موشکی خود را که عامل بازدارندگی است را تحت تاثیر اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی نه تنها تعطیل نمی‌کند بلکه بر افزایش قابلیت‌های آن نیز می‌افزاید، چرا که اگر به موشک‌های قبلی با برد دو هزار کیلومتر نگاهی بیاندازیم متوجه تغییرات عمده‌ای که نشان از افزایش کارآیی است، می‌شویم.

موشک خرمشهر که بر اساس شکل ظاهری کلاهک آن سرعتی بالای 15 ماخ را برای آن تخمین می‌زنند، موشکی است که به اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی چالش بزرگی را برای سامانه‌های دفاع موشکی این رژیم به وجود می‌آورد.

هرچند برای مورد اصابت قراردادن اهدافی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با موشک‌هایی با برد کمتر هم می‌توان اقدام کرد اما با این حال مسئولان رژیم صهیونیستی از قابلیت‌های این موشک هراس دارند به این دلیل که از قدرت بالای ویرانگری موشک‌های دوربرد کشورمان خبر دارند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار