اولین‌های دفاع مقدس/ 37

واکنش وزارت امور خارجه به تهاجم عراق علیه ایران

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین اطلاعیه خود حمله عراق به فرودگاه‌های ایران را به شدت محکوم کرد.
کد خبر: ۲۵۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰ - 25September 2017

واکنش وزارت امور خارجه به تهاجم عراق علیه ایرانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اولین اطلاعیه خود حمله عراق به فرودگاه های ایران را به شدت محکوم کرد. متن اطلاعیه به شرح زیر است:

وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی بعث عراق را که به جبران حمله نظامی شکست خورده آمریکا به فرودگاه ها و مواضع مسکونی ایران در ساعت دو و ده دقیقه روز دوشنبه 31 شهریورماه نموده و منجر به قتل افراد بی گناه و تخریب اماکن مسکونی شده است، شدیدا محکوم کرده و عواقب این عمل ضد انسانی و تجاوزکارانه رژیم بعث را متوجه خود سری های صدام و دولت بعث عراق می داند.

این عمل سبک سرانه که با کمک و دستیاری دشمنان انقلاب ما و به سرکردگی آمریکا و در راه حفظ منافع ابرقدرت ها و صهیونیزم بین المللی صورت گرفته است چیزی نیست که ملت شهید پرور و مسلمان ایران بتواند به آسانی از کنارش بگذرد. دنیا می داند که ایران تا کنون در درگیری های مرزی اش با عراق جنبه دفاعی داشته است چون نمی خواسته سربازان عراقی را که نا خواسته به جنگ با نیروهای اسلامی ایران کشانده شده اند بیش از حد درگیر کند.

ولی اکنون که رژیم سرسپرده بعث عراق قصد دارد که علنا در خدمت صهیونیزم بین المللی قرار گیرد و دست به اعمالی زند که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس طالب آنند دولت جمهوری اسلامی ایران چاره ای نمی بیند جز اینکه تحت تاثیر کینه توزی و انتقام قرار گیرد انجام دهد.

ما رسالت اصلی انقلابمان را که وحدت صفوف مسلمانان علیه طاغوتیان و مفسدین فی الارض است فراموش نمی کنیم و کوششی پیگیر در این راه داشته ایم ولی متاسفانه رژیم تجاوز گر عراق که هدفی به جز تفرقه صفوف مسلمین ندارد و همیشه در چنین راهی قدم برداشته دست به اعمالی زده است که سرانجامش نیستی بعث عراق و حامیان آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار