مسجد را همچون سنگر جبهه‌ها خالی نگذارید

شهید دغاغله در وصیت‌نامه خود آورده است: به دوستان و برادران توصیه می‌کنم که مسجد را هم چون سنگر جبهه، خوب داشته باشند و در مقابل هر گونه توطئه‌ آمریکایی بایستند.
کد خبر: ۲۵۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱ - 23September 2017
مسجد را همچون سنگر جبهه‌ها خالی نگذارید

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «کریم دغاغله» 1 اردیبهشت 1341 در اهواز چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و سرانجام پس از مجاهدت‌های طاقت‌فرسا در تاریخ 3 خرداد 1361 در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، را در ادامه می‌خوانید:

«اللهم اغفر لی الذنوب التی تنزل البلاء اللهم اغفر لی کل ذنب اذنبته و کل خطیئه اخطاتها

خدایا، با باری ازگناه آمده‌ام به سوی تو و تو رحمان، رحیم، تو سریع الرضا هستی، و تویی یار مستضعفان.

این انقلاب باید بقوت خود باقی بماند و به همه‌ دوستان و برادران وصیت می‌کنم که در مقابل سختی‌ها تحمل بکنند و در مقابل ضدانقلاب چنان تحمل بیاورند که آمریکا و عوامل داخلی‌اش خود به خود از بین بروند و هیچ گونه نیرویی صرف چنین خود فروختگانی نگردد.

وقت کم است و من لیاقت آن را ندارم که وصیت بکنم؛ به دوستان و برادران توصیه می‌کنم که مسجد را هم چون سنگر جبهه، خوب داشته باشند و درمقابل هر گونه توطئه‌ی آمریکایی بایستند. خلاصه امام را دعا کنید و بازوان امام را داشته باشید. حزب الله در هر کجا که هست می‌جنگد، می‌میرد ولی هیچگونه سازش نمی‌پذیرد. خدا همه‌ی فرزندان روح ا... را حافظ باشد.

پدر و مادر عزیزم امیدوارم از مرگ من خوشحال باشید که شما هم سهمی در این انقلاب دارید و خونی در پیش پای امام زمان (عج) داده‌اید. هیچ وقت احترامی که شما از من توقع داشتید، اداء نکرده‌ام و امیدوارم مرا ببخشید و تا آنجا که مرا دوست دارید، همسرم را دوست داشته باشید و از او حفاظت کنید. از خواهران و برادران و فامیل عفو می‌خواهم و مرا ببخشید و در مرگ من گریه نکنید و خوشحال باشید که خون در راه امام زمان (عج) و حزب الله داده‌اید. مگر من عزیزتر از جوانان شهید شده هستم یا عزیزتر از شهید مظلوم «آیت الله بهشتی» یا رجایی و یا باهنر.

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. جنگ جنگ تا پیروزی.

کریم (حسن) دغاغله

خرمشهر - 1361/2/12»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار