کریستین ساینس مانیتور؛

«ترامپ» از «برجام» کنار نمی‌کشد

روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های سابق این کشور نوشت: «ترامپ» دست‌کم تا ماه‌های آینده به «برجام» پایبند خواهد بود و او بیشتر در پی ایجاد رویکرد جامع بین‌المللی در قبال ایران است.
کد خبر: ۲۵۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ - 23September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در مطلبی راجع به آخرین تحولات توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی بعد از لفاظی‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نوشت: این احتمال جود دارد که «ترامپ» دست‌کم تا ماه‌های آینده به توافق با ایران پایبند باشد و شرکای آمریکا را با بیان این‌که او کاستی‌های شدیدی را در این توافق می‌بیند، به چالش بکشد.

البته برخی مقام‌های ارشد و کارشناسان منطقه‌ای  نزدیک به کاخ سفید عنوان می‌کنند که لفاظی‌های شدید ترامپ به معنای قصد او در کنار کشیدن از توافق هسته‌ای با ایران نیست.

«جیمز جفری» سفیر سابق آمریکا در عراق و مشاور امنیت ملی در دولت «جورج بوش» رئیس جمهور سابق ایالات متحده می‌گوید: «فکر نمی‌کنم ترامپ قصد خروج از توافق را داشته باشد. به نظرم  وی قصد دارد رویکرد جامع‌تر بین‌المللی را در قبال ایران اتخاذ کند. مشاوران ارشد ترامپ به مشکلاتی که به واسطه خروج از توافق ایجاد می‌شود، اشراف دارند. بنابر این فکر می‌کنم جهت‌گیری او ماندن در توافق بوده اما در پی فشار گستره تر نیز است.»

جیمز جفری ادامه داد: «می ترسم که ما جنگ لفظی با ایران را نیز ادامه بدهیم اما این ها نیز این کشور را مهار نکنند.

منبع: افکار نیوز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار