سردار غیب‌پرور:

دفاع مقدس مینیاتوری از عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:‌ دفاع مقدس مینیاتوری از عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) است. عشق، ایثار، محبت، ازخودگذشتگی و آن چیزهایی که کربلا را برای ما ماندگار کرده همه آن‌ها را می‌توان در دفاع مقدس دید.
کد خبر: ۲۵۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶ - 23September 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین تقدیر از هنرمندان ایثار و مقاومت «و آن دقایق آبی» عصر امروز (شنبه، ۱ فروردین) با حضور «سردار غیب پرور، علی نصیریان، علیرضا قزوه، بیژن نوه باوه، محمدحسین مهدویان، محمد خزاعی، سید محمود رضوی، محمد حیدریان» و جمعی از هنرمندان انقلاب در حوزه هنری برگزار شد.

سردار «غلام‌حسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تقارن محرم و هفته دفاع مقدس اتفاق بزرگی است، اظهار داشت: عاشورا از جهت زمانی در مقطع زمانی کوتاهی رخ داده است و به لحاظ مکانی نیز محدود است  در صورتی که این واقعه نوع بشر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت:‌ دفاع مقدس در طول ۸ سال که یک عمر است، مینیاتوری از عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) است. عشق، ایثار، محبت، ازخودگذشتگی و آن چیزهایی که کربلا را برای ما ماندگار کرده همه آن‌ها را می‌توان در دفاع مقدس دید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: همه جنگ‌های دنیا کشته می‌دهد اما چرا ما به شهدایمان می‌بالیم و افتخار می‌کنیم؟ رمز و راز این ماندگاری و محبتی که به آستان شهدا داریم بخاطر اتصال به دین خدا و حسین بن علی(ع) است.

غیب‌پرور خاطر نشان کرد:‌ شکی نداریم بخشی از واقعه عاشورا توسط اهالی هنر به نسل‌های بعدی منتقل شد اما اهل هنر می‌بایستی همانند رزمنده‌ی در خط مقدم در انتقال فرهنگ ایثار و خودگذشتگی قیام کنند. هنوز خط از خودگذشتگی و گمنامی در بین جوانان ما مالا مال است که قطعه‌ای از آن در جبهه مدافعان حرم دیده می‌شود.
وی تاکید کرد:‌ خیلی از شهدای ما در اوج گمنامی شهید شدند و پیکر آن‌ها در میدان نبرد ماند و ما مدیون آن‌ها هستیم. امثال شهید حججی به خاطر اخلاص و فهم عمیق مدالی بر سینه ملت می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ هنرمندان جلوه‌های ایثار که برگرفته از تابلوی بزرگ عاشوراست را به جهان منتقل کنند. مردم ما مردمی هنر دوست هستند. آن‌ها هنر را می‌فهمند و آن را درک می‌کنند. خوب است اوج ایثارگری و نجابت مسلمان ایرانی را با زبان هنر به مردمان دنیا معرفی کنیم. صحنه هنری ما یک اقیانوس از توانمندی‌های اهل ذوق و هنر است که می‌بایست در خدمت گسترش فرهنگ دفاع مقدس قرار گیرد. امیدواریم حرکت شهید مرتضی آوینی در روایت فتح با تیم جدید و جوان دوباره روشن شود و به همه ژنرال‌های هنر انقلابی ادای احترام می‌کنیم.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار