سردار وحیدی در دانشگاه عالی دفاع ملی:

ایجاد تمدن اسلامی بدون تشکیل جبهه علمی امکان‌پذیر نیست

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت:‌ امروز ضرورت ایجاد یک جبهه علمی در دنیای اسلام احساس می‌شود؛ چرا که بدون تشکیل جبهه علمی در ابعاد مختلف آن نمی‌توان تمدن اسلامی ایجاد کرد.
کد خبر: ۲۵۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ - 24September 2017
ایجاد تمدن اسلامی بدون تشکیل جبهه علمی امکان‌پذیر نیستبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «احمد وحیدی» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه، با اشاره به اهمیت تشکیل یک جبهه علمی برای مقابله با جریان‌های علمی جبهه استکبار، اظهار داشت: امروز ضرورت ایجاد یک جبهه علمی در دنیای اسلام احساس می‌شود؛ چرا که بدون تشکیل جبهه علمی در ابعاد مختلف آن، نمی توان تمدن اسلامی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه منظور از ایجاد جبهه علمی یعنی باید جریان علمی ما در دنیای اسلام به یک پیوستگی گسترده دست یابد و از پراکندگی در آن جلوگیری شود که اگر این‌گونه شود، قطعا جلوی نفوذ دشمن نیز گرفته خواهد شد؛ چرا که یکی از راه‌های نفوذ دشمن امروز نفوذ از طریق علم است.
 
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در ادامه افزود: در این جبهه علمی باید  برای دانشمندان اسلامی نقش ایجاد کنیم تا هر کدام متناسب با برطرف شدن و حل مشکلات جوامع اسلامی با توجه به مبانی معرفتی اسلام اقدام کنند، متاسفانه امروز دانشمندان و سربازان علمی دنیای اسلام بخاطر نبودن این جبهه علمی وارد جوامع غربی می‌شوند و برای حل شدن مشکلات آنان گام برمی‌دارند‌.
 
وی گفت:‌ جریان علمی ما باید امروز شفاف، پرشور، انقلابی بوده و در قالب حرف‌ها و ایده‌های نو و تفکرات متعالی به سوی اداره جوامع بشری و ایجاد تمدن اسلامی حرکت کند.

سردار وحیدی با بیان اینکه ما امروز بستر، اطلاعات و منابع کافی برای استخراج علمی داریم، افزود: باید از این بستر در جهت تحقق جهاد علمی گستره استفاده کنیم.

وی تصریح کرد:‌ پس از شکل‌گیری هر انقلابی تئوری‌ها و نظریه‌های فراوانی از درون آن بوجود می‌آید، و یا هر جنگی مستندات و تعالیم قابل توجهی را در بطن خود دارد که باید از آن استفاده کرد.

سردار وحیدی ادامه داد: مگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما دو اتفاق بزرگ و قابل استناد نبوده‌اند؟ پس باید از دل این دو موفقیت بزرگ نظریه‌ها و تئوری‌های ناب تدوین و استخراج شود و در اختیار جهان تشنه ملت های مسلمان قرار گیرد. ما امروز احتیاج داریم تا با نظام سلطه در حوزه‌های مختلف علمی وارد نزاع شویم. 
 
در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی، سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی مشاور نظامی فرمانده کل قوا، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند و در پایان این مراسم دانشنامه دکترای تعدادی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به آنها اعطا شد.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار