نگاهی تازه به اسلام و اروپا در «افراط‌گرایی در اروپا»

«افراط‌گرایی در اروپا» عنوان کتابی است که در آن مجموعه مقالات نویسندگان غربی در خصوص ظهور و بروز رادیکالیسم و بنیادگرایی اسلامی در قاره اروپا، منتشر شده است.
کد خبر: ۲۵۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 24September 2017
نگاهی تازه به اسلام و اروپا در «افراط‌گرایی در اروپا»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «افراط‌گرایی در اروپا» عنوان کتابی است که گروه انتشارات بین‌المللی الهدی (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) آن را به سفارش مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال 1394 نوشته شده است.

«افراط‌گرایی خشن و غیرخشن؛ دو روی یک سکه؟»، «دهه از دست رفته؛ بازاندیشی افراط‌سازی و افراط‌گری»، «مولان شدن؟ مهاجران زن غربی به داعش»، «افراط‌گرایی اسلامی در منطقه بالکان»، «جهادی‌گرایی، اسلام تندور، تروریسم و بالکان غربی»، «تروریسم افراطی اسلامی در بریتانیا: کاهش اهمیت القاعده و پاکستان» و ... از عناوینی است که به آن پرداخت شده است .

در مقدمه این کتاب آمده است: به دلیل اهمیت پدیده افراط‌گرایی دینی و تأثیرات فرهنگی و سیاسی آن در جهان اسلام، مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای وظایف خود در امر رصد و پایش تحولات و پدیده‌های فرهنگی بین‌المللی و همچنین انعکاس تحلیل‌ها و تحقیقات علمی پژوهشگران خارجی به مراکز علمی و فرهنگی داخل کشور؛ طرح‌ها و پروژه‌های متعددی را از جمله برگزاری نشست‌ها و همایش‌های علکی و چاپ و نشر مقالات و تحقیقات در خصوص افراط‌گرایی و گرایشات تکفیری، صورت داده است.

مجموعه مقالات حاضر، دیدگاه‌های ارایه شده توسط نویسندگان و پژوهشگران مطرح جهان درباره اشکال مختلف خشونت‌های گروه‌های تروریستی، افراط‌گرایی و تکفیری است که به رغم معایبی که ممکن است در نحوه تحلیل‌های بعضاً یک‌جانبه و همراه با گرایش غرب‌گرایانه نویسندگان آن باشد، اما می‌تواند برای نویسندگان و پژوهشگران داخلی مورد توجه باشد.

بررسی ریشه‌ها و منابع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی افکار افراط‌گرایانه، سیاست دولت‌ها در راستای مبارزه با افراط‍‌گرایی و نقش نهادهای مدنی و رسانه‌ها در ترویج و یا مبارزه با پدیده افراط‌گرایی از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این مجموعه مقالات است که مورد توجه نویسندگان آن قرار گرفته است.

«افراط‌گرایی در اروپا» در 302 صفحه و  300 نسخه توسط گروه انشتارات بین‌المللی الهدی منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار