مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

رونمایی از 40 عنوان کتاب دفاع مقدسی در سال 96

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال 96 رونمایی از 40 عنوان کتاب دفاع مقدسی بود که در نوع خود و در میان استان‌های دیگر حرکتی بسیار موثر به شمار آمد.
کد خبر: ۲۵۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ - 24September 2017
رونمایی از 40 عنوان کتاب دفاع مقدسی در سال 96به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به روند فعالیت‌های انجام شده در اداره حفظ آثار استان مرکزی اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری معاونت اسناد و پژوهش این اداره کل و پی‌گیری‌های متعدد توانستیم در بحث دایرةالمعارف دفاع مقدس 600 مدخل را جمع‌آوری کنیم و به موضوعات مدنظر بپردازیم.

وی افزود: در بحث ادبیات و واحد هنری نیز یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده ما در سال 96 رونمایی از 40 عنوان کتاب دفاع مقدسی بود که در نوع خود و در میان استان‌های دیگر حرکتی بسیار موثر به شمار آمد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در سال پیش رو سعی داریم در خصوص بحث ادبیات به سمت تولید کتاب‌های صوتی حرکت کنیم که نخستین پروژه آن مربوط به کتاب «مریم بانو» نوشته ناصر کریمی نیک است.

سرهنگ پاسدار دکتر مشایخی با اشاره به تدوین کتاب جامع عکس استان مرکزی گفت: یکی دیگر از اقدامات پیش روی ما تدوین کتاب جامع عکس استان مرکزی است که هم اکنون در حال آماده‌سازی مراحل اولیه آن هستیم که به سبب اهمیت این پروژه مبلغی نیز از سوی استانداری به این مورد اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی نیز نزدیک به 42 گالری برای ساختمان مورد نظر پیش‌بینی شده که امیدواریم بتوانیم آن طور که زیبنده شهدای استان مرکزی است اسناد و تجهیزات دفاع مقدسی را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به درس دفاع مقدس گفت: در حوزه مربوط به تدریس درس دفاع مقدس نیز، در حال حاضر 40 تن از اساتید همکاری لازم در خصوص تدریس این درس دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه استانداری به ادارات مقرر گردیده که 12 ساعت تحت آموزش‌های ضمن خدمت گذارنده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها