دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش سوریه در شمال غرب دیرالزور/ حملات هوایی سنگین روسیه به ادلب/ دیدار بشار اسد با هیئت پارلمانی موریتانی

ادامه عملیات موفقیت‌آمیز ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در شمال غرب استان دیرالزور و دیدار رئیس‌جمهور این کشور با هیئت اعزامی از مجلس موریتانی از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۵۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ - 24September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) همچنان به پیشروی خود در استان دیرالزور، خصوصا نواحی واقع در شمال غرب این استان، ادامه می‌دهند.
 
در همین راستا ارتش و مقاومت اسلامی موفق به آزادسازی شهرک «تبنی» در شمال غرب دیرالزور از لوث تروریست‌های داعش شدند. ارتش و مقاومت اسلامی تا لحظه نگارش این خبر موفق به آزادسازی 44 شهرک، روستا و مزرعه در استان دیرالزور شده‌اند.
 
همزمان با این پیشروی، نیروی هوایی ارتش روسیه مقرهای فرماندهی گروهک تروریستی «فیلق الشام» در «تل مردیخ» در شرق استان ادلب در شمال غرب سوریه را هدف حمله سنگین خود قرار دادند. در پی این حمله، حداقل 22 تن از تروریست‌های فیلق الشام به هلاکت رسیدند. به دلیل جراحت شدید زخمی‌ها، تلفات این حمله همچنان در حال افزایش است.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب دیرالزور/ حملات هوایی سنگین روسیه به ادلب/ دیدار بشار اسد با هیأت پارلمانی موریتانی 
رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی نیز اعلام کردند که همچنان ده‌ها نفر از عناصر فیلق الشام در زیر آوار ناشی از حمله هوایی اخیر روسیه گیر افتاده‌اند.
 
در همین حال، اختلاف میان تروریست‌های ارتش آزاد سوریه و جبهه النصره نیز پررنگ‌تر شد. «مصطفی سیجری» مسئول دفتر تیپ عملیاتی «المعتصم»، از یگان‌های ارتش آزاد سوریه، اعلام کرد که حمله هیئت تحریرالشام و دیگر گروه‌های هم‌پیمان جبهه النصره به پایگاه‌های ارتش سوریه باعث شد «ارتش آزاد کسی باشد که بهای پایان نمایش ابومحمد الجولانی را می‌پردازد.»
 
وی عملیات ناموفق اخیر توسط هیئت تحریرالشام در شمال استان حماه را «نمایشی به قیمت خون فقرا» توصیف کرد.
 
با این وجود، گروه‌های تروریستی علی‌رغم اختلافات داخلی، همچنان به نقض توافق مناطق کاهش تنش مشغول هستند. تروریست‌های مسلح جاده منطقه «ملیح» در غوطه شرقی را با دو گلوله خمپاره هدف قرار دادند. در این حمله 4 شهروند سوری مجروح شدند و آسیب‌هایی نیز به اطراف محل اصابت خمپاره‌ها وارد شد.
 
در جنوب دمشق نیز گروهک تروریستی داعش در پی توافق میان ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح، گروهک تروریستی داعش اقدام به مسدود کردن برخی جاده‌ها در این منطقه کرد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب دیرالزور/ حملات هوایی سنگین روسیه به ادلب/ دیدار بشار اسد با هیأت پارلمانی موریتانی 
این خبر توسط «عامر الشامی» سخنگوی گروهک «اتحاد اسلامی اجناد الشام» اعلام شد. این موضوع به دلیل ترس از اجرای عملیات تروریستی توسط داعش، باعث نگرانی اهالی شهرک‌های واقع در حومه جنوبی دمشق شده است.
 
همچنین طبق اعلام «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان این کشور)، بیش از 2 هزار و 600 نفر از شهروندان سوری، که نیمی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، در حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا به استان‌های حسکه، رقه، حلب، ادلب و دیرالزور از زمان آغاز عملیات ائتلاف بین‌المللی در سوریه از سپتامبر 2014 جان باخته‌اند.
 
در زمینه تحولات بین‌المللی، بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با دیدار هیأت پارلمانی اعزامی از موریتانی به ریاست «محمد ول فال» رهبر حزب رفاه این کشور، بر اهمیت داشتن دیدگاه فراگیر بین کشورهای عربی برای خروج از اختلاف و درگیری فعلی میان این کشورها تأکید کرد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب دیرالزور/ حملات هوایی سنگین روسیه به ادلب/ دیدار بشار اسد با هیأت پارلمانی موریتانی 
دولت ترکیه نیز اعلام کرد که قصد دارد به 50 هزار شهروند سوری، تابعیت ترکیه‌ای اعطا کند. «سنان کونار» مدیرکل اداره جمعیت و ملیت وزارت کشور ترکیه این خبر را اعلام کرد و افزود: «تاکنون به 13 هزار شهروند بالغ سوری، ملیت ترکیه‌ای داده شده است.»
 
همچنین «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در مجمع عمومی سازمان ملل با تأکید بر ارتباط میان گروهک‌های تروریستی فعال در این کشور با رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: «حمایت نامحدود رژیم صهیونیستی از گروهک‌های تروریستی عجیب نیست زیرا اسرائیل و این گروهک‌ها هدف واحدی [نابودی دولت سوریه] دارند.»
 
ولید المعلم همچنین در دیدار با وزیر امور خارجه چین، از نقش این کشور در تلاش برای بازسازی سوریه در دوره پس از پایان جنگ، تشکر و قدردانی کرد.
 
پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب دیرالزور/ حملات هوایی سنگین روسیه به ادلب/ دیدار بشار اسد با هیأت پارلمانی موریتانی 
علاوه بر این «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه در مقر این سازمان در نیویورک، در مورد شرایط فعلی این کشور و راه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به ملت سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
 
انتهای پیام/ 421      
نظر شما
پربیننده ها