اولین‌های دفاع مقدس/ 41

روایتی از نخستین اعزام «متوسلیان» به دوکوهه

نیروی تیپ 7 ولی‌عصر (عج) خوزستان، نیروی تیپ 14 امام حسین علیه‌السلام، و تیپ 8 نجف از استان اصفهان، تیپ 17 قم و تیپ 27 محمد رسول الله (ص) با گویش‌های مختلف، توجه همه را به خود جلب کرده بودند. دوکوهه به تیپ 27 تحویل داده شد و فرمانده پادگان «احمد متوسلیان» بود.
کد خبر: ۲۵۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 25September 2017
روایتی از نخستین اعزام «متوسلیان» به دوکوهه
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با شروع جنگ تحمیلی در شهریورماه 1359 گروهی از آوارگان و عشایری که از حاشیه های مرزی رانده شده و به دنبال محل امنی برای زندگی بودند، وارد پادگان نیمه ساخته دوکوهه جنوبی شدند و در تعدادی از ساختمان های یک طبقه ساکن شدند.

با ادامه جنگ و افزایش تعداد یگان های نظامی سپاه، ضرورت جایگزینی آن‌ها در نقاط مناسب این پادگان مورد توجه مسئولین نظامی قرار گرفت.

برای اولین بار تیپ 7 ولی عصر (عج) متشکل از نیروهای رزمنده دزفولی و سایر شهرهای استان خوزستان، در زمستان سال 1360 وارد پادگان دوکوهه شده و در تعدادی از ساختمان های یک طبقه مستقر شدند. با ورود این یگان مردم رفته رفته آن جا را تخلیه کردند. بعد از مدتی تیپ ها و یگان های دیگری نیز، وارد این یگان شدند.

ورود اولین گروه های اعزامی بسیج در روز 28 بهمن ماه 1360 سکوت پادگان را در هم شکست.

به دلیل حضور تیپ های مختلف، تنوع جالبی از چهره ها و لهجه ها توجه همه را به خود جلب می کرد. نیروی تیپ 7 ولی عصر (عج) خوزستان، نیروی تیپ 14 امام حسین علیه السلام، و تیپ 8 نجف از استان اصفهان، تیپ 17 قم و تیپ 27 محمد رسول الله (ص) با گویش های مختلف، توجه همه را به خود جلب کرده بودند.

دوکوهه به تیپ 27 تحویل داده شد و فرمانده پادگان «احمد متوسلیان» بود.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار