صبح امروز با حضور امیر حیدری صورت گرفت؛

رونمایی جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش+ تصاویر

جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در سومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور فرمانده نزاجا رونمایی شد.
کد خبر: ۲۵۸۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ - 24September 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، مراسم رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش صبح امروز (یک‌شنبه 2 مهرماه) با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا برگزار شد.
 
در این مراسم از توپ 122 میلی‌متری خودکششی چرخ‌دار و اتوماتیک «هویتزر» رونمایی شد؛‌ این توپ برای نخستین بار به خشاب اتوماتیک مجهز شده است و با استفاده از سیستم کنترلی قابلیت تیراندازی از دور و نزدیک را دارد و تغییراتی که در این سامانه ایجاد شده است بر چالاکی و تحرک یگان‌های توپخانه که از این سامانه استفاده می‌کنند، افزوده شده و همچنین زمان تسلیح آن در صحنه نبرد به‌طور فزاینده‌ای کاهش یافته است.
 
این پروژه که توسط سازمان تحقیقات و خودکفایی نزاجا ساخته شده است، به نام پروژه «شهید جودی» (حیدر 41) نامگذاری شده است.
 
رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش 

پروژه بعدی که امروز از آن رونمایی شد،‌ سامانه ارتقا یافته راکت‌انداز «کاتیوشا» است. کاهش زمان کشف هدف و اجرای آتش از طریق هوشمندسازی و اتوماسیون از تغییرات صورت گرفته در این سامانه است که قابلیت کنترل از راه دور با سیم و بی‌سیم را دارد و همچنین قادر است با استفاده از پهپاد‌ها به عنوان دیده‌بان مقدم هوایی منطقه هدف را شناسایی کرده و به صورت اتوماتیک بر روی اهداف اجرای آتش کند.

این سامانه همچنین قادر است، تصاویر را به صورت هوشمند دریافت و در ادامه تعیین هدف کرده و عناصر تیر را استخراج کند. این پروژه به نام «شهید مرادی» (حیدر 44 ) ثبت شده است.

رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش+ تصاویر 

پروژه بعدی نیز که از آن رونمایی به عمل آمد،‌ طراحی و ساخت برجک مدولار با نصب توپ 23 میلی‌متری اتوماسیون و استابلیزر بر روی خودروی تاکتیکی 8 در 8 است. بر روی این سامانه اتوماسیون کامل برجک به منظور هدایت، کنترل و اجرای آتش مؤثر نصب شده است. این سامانه با تغییراتی که در آن ایجاد شده است، قابلیت درگیری از طریق شلیک با دقت بالا در حال حرکت را یافته است و همچنین سامانه تغذیه مهمات این خودروی تاکتیکی اتوماتیک است.

رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش+ تصاویر 
 
  انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها