«رسول ابلیس» به بازار نشر آمد

«رسول ابلیس» که تازه‌ترین اثر تالیفی با موضوع نقد و بررسی جریان دروغین مدعی وصایت و سفارت امام زمان (عج) است، از سوی انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شد.
کد خبر: ۲۵۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ - 24September 2017
«رسول ابلیس» به بازار نشر آمد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع مقدس، کتاب «رسول ابلیس» با عنوان فرعی‎‌اش «نگاهی به مدعی تحریفات مدعی یمانی احمد اسماعیل بصری» به مساله مدعیان دروغین در حوزه مهدویت می‌پردازد.
 
احمد اسماعیل بصری، ملقب به احمد‌الحسن، از مدعیان دروغین در عرصه مهدویت، حدود دو دهه است که تبلیغات خود را در عراق و کشورهای دیگر آغاز کرده و سابقه فعالیت‌های تروریستی را نیز در کارنامه خود دارد. وی خود را ابتدا وصی و رسول امام زمان و یمانی موعود و پس از آن فرزند امام عصر علیه‌السلام معرفی کرد و در این راستا به تبلیغ و فعالیت مشغول شد.
 
کتاب حاضر با رویکرد بررسی تحریفات این جریان، در یک مقدمه و سه فصل تدوین شده است. در مقدمه، مولف به بررسی مدعیان متعدد دروغین مهدویت در طول تاریخ و شباهت‌های آنان (از حرف تا عمل)، ادله دجال بصره (احمد الحسن) و روش تحقیق او و پیروانش در طرح ادعاهایشان و پیشینه تحقیق در خصوص موضوع کتاب پرداخته است.

در فصل نخست که به تحریفات لفظی مدعیان اختصاص دارد، 55 مورد از این‌دست تحریفات بررسی و نقد شده است. در فصل دوم، 30 مورد از تحریفات معنوی و در فصل سوم نیز نویسنده به 25 مورد از خطاهای فاحش احمد اسماعیل و یارانش در مسائل علمی می‌پردازد که آشکارا نشان‌دهنده اوج انحطاط علمی این جریان فکری و فقدان علم و دانش در میان آنان است، چه رسد به آن‌که بتوان آن‌ها را وصی و رسول امام زمان و یاران آن حضرت دانست.
 
نویسنده حدود 200 جلد کتاب از آثار این جریان را به دقت خوانده و فیش‌برداری کرده و تحریفات این مدعی دروغگو را گزینش کرده است.
 
شیخ علی‌اکبر مهدی‌پور در تقریظ این کتاب چنین نوشته است: «جالب‌ترين، جامع‌ترين و پربارترين اثری که تاکنون در اين رابطه (نقد فتنه احمد اسماعیل) منتشر شده است، کتابی است که اينک روی دستان شماست. مهم‌ترين شاخصه اين کتاب، روح پژوهشگری خستگی‌ناپذير مؤلف آن می‌باشد. مؤلف محترم که از علمای عامل و فضلای کامل حوزه می‌باشد و عمده آثار ايشان به نقد و بررسی آثار منحرفان اختصاص دارد، در اين کتاب سخنان پوچ و بيهوده شياد زمان و پيروان نادان او را با حوصله، انصاف و دقت ستودنی بررسی کرده، پاسخ دندان شکن به بافته‌های اين گروه فتنه‌گر داده است.

مولف کتاب در ايام اشتغال به تأليف اين اثر به چندين شهرستان سفر کرده، نسخ خطی کتاب‌های مورد سوء استفاده ياوه سرايان را پيدا نموده، عکس گرفته و تصوير آنها را در جای جای اين کتاب آورده است. حتی يک بار نيز برای مراجعه به برخی از آثار خطی به نجف اشرف مشرّف شده و از نسخ خطی کتابخانه‌های عمومی نجف نيز استفاده نموده است.»
 
«رسول ابلیس» به قلم «محمدمهدی سلمانپور» در 304 صفحه نوشته و در هزار و 100 نسخه به بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب «جمکران» منتشر شده است. 
 
انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار