نامه شهید جاوید آهن‌دوست/ شهیدی که آرزومند دیدار با امام (ره) بود

شهید آهن‌دوست در وصیت‌نامه خود آورده است: «برادر جان از وضع تهران برایم سخن [بگو]؛ جَو چه طوری است؟ آیا دیداری از امام جور کرده‌ای یا نه؟ ما خلاصه منتظر هستیم و عاشق دیدار آن صورت نورانی. خلاصه امیدوارم که از یادتان نرود.»
کد خبر: ۲۵۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ - 24September 2017

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «جاوید آهن‌دوست» 9 آذر 1341 در بوکان چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی وارد سپاه پاسداران شد. مدتی مسئولیت سپاه نقده را بر عهده گرفت و در سال 64 به همراه تعدادی از رزمندگان و با بر عهده گرفتن فرماندهی یکی از گردان‌ها، راهی منطقه عملیاتی فاو شد.

شهید آهن‌دوست پس از مبارزات بی امان در این منطقه عاقبت در عملیات والفجر هشت، در تاریخ 19 دی 64 بر اثر درگیری با نیروی‌های رژیم بعثی عراق به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

این شهید والامقام نامه‌ای خطاب به برادر خود نوشته است که آن را در ادامه می‌خوانید:

 نامه شهید جاوید آهن‌دوست / برادر جان امیدوارم دیدار با امام را فراهم کنی

«بسمه تعالی

ضمن عرض سلام به پیشگاه حضرت امام زمان (عج) و عرض سلام بر شهدا زنده انقلاب اسلامی و ضمن عرض سلام به حضور شما برادر عزیز سخنم را با حدیث پیامبر اکرم (ص) شروع می‌کنم.

من عمل بما علم ورثه الله علم مالم یعلم (الحیاة، ج 1، ص 274)

برادر محمد امیدوارم که مرا ببخشید نتوانستم زود برایتان نامه بنویسم و اگر هر چه بگویی قبول می‌کنم و پوزش می‌خواهم دفعه اول برایت نوشتم که خیلی کار است و مشکلات زیاد، نه می‌توان خودم را بکشم کنار و نه با این مشکلات می‌توانم کار کنم خودم را به خدا سپردم. برادر محمد گفت که انشاالله در 22 بهمن خواهید آمد ما خیلی خوشحال خواهیم شد.

نامه شهید جاوید آهن‌دوست / برادر جان امیدوارم دیدار با امام را فراهم کنی

برادر جان از وضع تهران برایم سخن جو چه طوری است آیا دیداری از امام جور کرده‌ای یا نه ما خلاصه منتظر هستیم و عاشق دیدار آن صورت نورانی خلاصه امیدوارم که از یادتان نرود.

امید و نوید چکار می‌کنند از عوض من رویشان را ببوس و سلام گرم خالصانه مرا به آن‌ها برسان و به امید بگو که درس‌هایش را خوب بخواند که وقت درس خواندن است البته نوید هم همینطور.

سلام مرا به تمام دوستان و آشنایان و خانواده‌تان برسان امیدوارم که به این زودی‌ها مهمان بیایم البته اگر بیایم بعد از بهمن و آخرهای اسفند ماه خواهد بود برادر جان اگر برنامه‌ای در پایگاه‌های سپاه تهران در رابطه با بسیج دانش آموزی باشد حتما برایم یک نسخه بیاور

نامه شهید جاوید آهن‌دوست / برادر جان امیدوارم دیدار با امام را فراهم کنی

که ان‌شاءالله بتوانیم در این شهر از آن‌ها استفاده کنیم سخن زیاد دارم و سرتان را نمی‌خواهم درد بیاورم. تمام بچه‌های بسیج دانش‌آموزی سلام مخصوصی برایتان دارند و آرزوی دیدارت را اگر 22 بهمن بیاید ان‌شاءالله رژه بزرگ لشکر دانش‌آموزی را خواهید دید و امیدوارم که بیاید. شما را به خدا می‌سپارم و منتظر جواب نامه‌ات هستم.

با عرض پوزش

یوم الله 12 بهمن و 22 بهمن را برایتان تبریک عرض می‌کنم عیدی ما یادتان نرود. «کلاه» البته شوخی کردم.

36/11/12 ساعت 6:55 عصر»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها