ضرورت تدوین و گردآوری نقش برجسته مسجدسلیمان در دفاع مقدس

امام جمعه مسجدسلیمان با حضور در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان با سردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۲۵۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵ - 24September 2017

ضرورت تدوین وگردآوری نقش برجسته ی مسجدسلیمان در دفاع مقدسبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، حجت‌الاسلام «محمدصادق امینی» امام جمعه مسجد سلیمان با حضور در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان با سردار «محمد علی‌پور» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار علی‌پور در این دیدار ضمن خیرمقدم به رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و تقدیر از «سید حسین هاشم‌پور» بابت گردآوری و تدوین تاریخ شفاهی سردار کریم‌پور اظهار داشت: مسجدسلیمان به حق شهر اولین‌هاست و از قضا یکی از شهرها و مناطقی که اولین اعزام‌ها را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشت و همین مسجدسلیمان بود و ما در تلاش هستیم که با همت رزمندگان این شهر، تاریخ شفاهی و نقش ارزنده این منطقه را احصا و به نسل‌های جدید انتقال دهیم. 

در این دیدار امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان این دوران گفت: واقعه کربلا جرقه‌ای بود که تداوم آن تا به امروز محسوس است و هشت سال دفاع مقدس ما نشأت گرفته از همین حادثه بزرگ معنوی است.

در ادامه این نشست صمیمی که جمعی از سرداران و رزمندگان مسجدسلیمانی نیز حضور داشتند برچاپ و انتشار کتاب تاریخ شفاهی سردار «کریم کریم‌پور» فرمانده گردان سلمان لشکر 7 ولیعصر (عج) مسجدسلیمان نیز تاکید شد و مقرر شد در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای با حضور مسئولین و رزمندگان این شهر برگزار و چگونگی تدوین نقش مسجدسلیمان در دفاع مقدس برنامه‌ریزی خواهد شد.

این دیدار که به منظور تدوین نقش مسجدسلیمان در دوران دفاع مقدس برگزار شد، چگونگی احصاء تاریخ شفاهی رزمندگان این شهر و همچنین گردآوری نقش‌ برجسته این منطقه در دوران دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار