فعالان کتاب و کتابخوانی حوزه دفاع مقدس در بیرجند تجلیل شدند

همایش استانی تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی حوزه دفاع مقدس با همکاری اداره‌کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ - 24September 2017
فعالان کتاب و کتابخوانی حوزه دفاع مقدس در بیرجند تجلیل شدندبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، محمدرضا رضایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی امروز (2 مهر) در همایش تکریم فعالان کتاب و کتابخوانی حوزه دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: فعالان کتاب و کتابخوانی حوزه دفاع مقدس وظیفه رونق و توسعه دادن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس به گونه‌ای عمل کردند که دیگر دشمنان این نظام هیچگاه خواب حمله به مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی را نخواهد دید.

رضایی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: همه ما که در حوزه کتاب فعالیت داریم و باید به ترویج این فرهنگ توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی امروز مورد حمله هجمه های فرهنگی استکبار جهانی هستند، افزود: امروز باید از طریق آشناکردن جوانان با فرهنگ دفاع مقدس و اثار و شهادت به مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازیم.

رضایی با توجه به اینکه ما به عنوان سربازان عرصه فرهنگی باید به دفاع از مرزهای فرهنگی کشور بپردازیم، ادامه داد: باید قدردان خدمات فعالان کتاب و کتابخوانی حوزه دفاع مقدس در جامعه باشیم چرا که سبب انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده می‌شوند.

وی بیان داشت: امیدواریم همانگونه که رزمندگان در دوران دفاع مقدس از فرهنگ عاشورایی درس گرفتند و به دفاع از ایران اسلامی پرداختند ما نیز بتوانیم از فرهنگ عاشورایی درس بگیریم و به مقابله با تهاجم فرهنگی بپردازیم.

در پایان این همایش کتاب «زن و سنگر» نوشته ناهید محمودزاده نویسنده فردوسی رونمایی شد و از 16 نفر از خانواده‌های شهدا و 3 نویسنده فعال در حوزه کتاب دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

همایش استانی تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی حوزه دفاع مقدس با همکاری اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی برگزار شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار