اولین‌های دفاع مقدس/ 44

ضرورت کمک‌رسانی به مجروحان در نگاه آیت الله گلپایگانی

آیت الله العظمی گلپایگانی در تاریخ دوازدهم مهر ماه 1359 در ارتباط با رسیدگی به وضعیت مجروحان جنگ اولین اطلاعیه خود را صاد کرد.
کد خبر: ۲۵۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ - 25September 2017

ضرورت کمک‌رسانی به مجروحان در نگاه آیت الله گلپایگانیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، دفتر آیت الله العظمی گلپایگانی دوازدهم مهر ماه 1359 در ارتباط با رسیدگی به وضعیت مجروحان جنگ اولین اطلاعیه خود را به این شرح صادر کرد:

بسمه تعالی

به دستور آیت الله العظمی گلپایگانی و برای کمک به مجروحین حوادث مرزی اخیر کشور جمهوری اسلامی ایران، هیاتی متشکل از آقایان روحانیون و کادر پزشکی به سرپرستی آقای دکتر احمد مهدی زاده به مناطق مزبور عزیمت نمودند.

این گروه ضمن کمک های مالی و تفقد از مجروحین، موظف به انجام تدابیر درمانی نیز می باشند و طبق تصمیم هیات مدیره بیمارستان مقرر شده است که در صورت لزوم عده ای از مجروحین را به قم اعزام و در بیمارستان معظم له بستری نمایند.

آیت الله العظمی گلپایگانی با اعزام نمایندگان خود به جبهه های جنگ و حضور آنان در سنگرها و در کنار فرزندان برومند و مجاهد اسلام، آنان را مورد تفقد خود قرار می دادند و این موضوع مکررا انجام گرفت و در مناسبت های مختلف، فردی یا هیاتی از سوی معظم له و به نام ایشان رهسپار مناطق جنگی شد و رزمندگان اسلام را از سوی ایشان تشویق می نمودند. این یک نمونه کوچک و مختصری از آن موارد فراوان است که روزنامه جمهوری اسلامی در چهارشنبه نهم دی 1360 نوشته است:

... حجت الاسلام کریمی جهرمی یکی از اساتید حوزه علمیه قم که از طرف آیت الله العظمی گلپایگانی برای دیدار از منطقه به جنوب آمده بود در آبادان با حضور در میان برادران سپاه خرمشهر با انان سخن گفت. ایشان نیز از مجروحین جنگ تحمیلی عراق در بیمارستان امام خمینی عیادت کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار