به همت فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود؛

اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در جوار شهدای گمنام

همزمان با فرا رسیدن دهه دوم ماه محرم، گروه تعزیه‌خوانی «شهید فلاحی» به مدت پنج شب به اجرای مراسم در جوار شهدای گمنام واقع در بوستان 22 بهمن می‌پردازد.
کد خبر: ۲۵۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ - 24September 2017

اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در جوار شهدای گمنامبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سعید رنجبریان» مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 19 با بیان اینکه مراسم تعزیه‌خوانی در جوار شهدای گمنام بوستان 22 بهمن برگزار خواهد شد، اظهار داشت: تعزیه به‌ عنوان‌ گونه‌ای از هنرهای نمایشی در میان ایرانیان محبوبیت بسیاری دارد. این هنر آیینی كه عزاداری و حماسه كربلا را دنبال می‌كند هر سال در ایام ماه محرم به شیوه‌ای فاخر اجرا می‌شود.

وی افزود: بیان احوال و مصایب خاندان حضرت امام حسین(ع) و بازگویی واقعه غم انگیز دشت کربلا، از اهداف مهم اجرای این مراسم است. این تعزیه‌خوانی‌ها به همان سبک سنتی و قدیمی مراسم تعزیه و به صورت میدانی و با مشارکت شهرداری منطقه 19 در محله خانی آبادنو برپا می شود.

رنجبریان ادامه داد: این مراسم با عنوان از مدینه تا مدینه به سرپرستی بیژن معینیان اجرا می‌شود. برنامه‌های این پنج شب تعزیه به ترتیب عبارتند از مجالس تعزیه شهادت حضرت مسلم، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت امام حسین(ع)، غارت خیمه ها، بازار شام و رسوایی یزید.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم از دهم تا چهاردهم مهر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در بوستان 22 بهمن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها