آیت‌الله علم‌الهدی:

دفاع مقدس یک انقلاب اجتماعی بود/ شهدای مدافع حرم وارثان واقعی دفاع مقدس هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه سالگرد دفاع مقدس سالگرد یک حادثه در کشور نیست، گفت: سالگرد دفاع مقدس، سالگرد یک انقلاب اجتماعی در درون جامعه ما است.
کد خبر: ۲۵۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ - 24September 2017
دفاع مقدس یک انقلاب اجتماعی بود/ شهدای مدافع حرم مواریث واقعی دفاع مقدس هستندبه گزارش دفاع پرس از مشهد، در سومین روز از هفته دفاع مقدس جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار کردند.

وی در این دیدار ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ماه حزن آل‌الله و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: سالگرد دفاع مقدس سالگرد یک حادثه در کشور نیست. سالگرد یک پیروزی نظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

وی افزود: سالگرد دفاع مقدس، سالگرد یک انقلاب اجتماعی در درون جامعه ما است. دفاع مقدس انقلاب ارزشها است. هشت سال دفاع مقدس هم جامعه ما را در یک دگرگونی در اندیشه ورزی در حوزه سیاست، اعتقاد قرار داد و هم دنیا را در برابر ما در یک وضعیت خاص دگرگون ساخت که نگاه جهان به ما یک نگاه دگرگون شده به گذشته بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مشکل ما این است که در سالگرد دفاع مقدس معمولاً به آنچه بر این کشور گذشته است پرداخته می­ شود.

وی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید هر سال از نظر کمی یک آسیب شناسی در مورد برنامه ­های هفته دفاع مقدس داشته باشد تا با جمعبندی و رفع مشکلات برنامه ­های بهتری را در سال ­های آینده ارائه دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه به هوشیاری مسئولینی که متولی اجرای برنامه­ های هفته دفاع مقدس هستند تاکید کرد و افزود: قصد مقصر جلوه دادن مجموعه ­ای را ندارم اما باید مسئولین دستگاه­ های فرهنگی مواظب باشند که در برنامه ­هایی که مربوط به دفاع مقدس است دچار غفلت نشوند. سال گذشته تذکر دادم ولی امسال در هفته دفاع مقدس باز در تولیدات تلویزیونی شاهد نمایش بعضی سریال­ها هستیم که به جای به تصویر کشیدن رشادت‌ها و دلاوری های رزمندگان، رنج و مصیبت و سختی ­های جنگ را به عنوان پیامدهای این حادثه به نمایش می­ گذارند که اینگونه عمل کردن عظمت دفاع مقدس را از بین می­ برد. این کار اگر عمداً باشد خیانت است و اگر سهواً باشد غفلت و جهل است.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: چرا فیلمی همچون نفس باید نامزد جایزه اسکار ­شود؟ هر چند سازنده این فیلم با خلوص نیت آن را تولید کرده است و جلوه­ های هنری آن تأثیرگذار است اما چون این فیلم ویرانی­ های دفاع مقدس را به تصویر کشیده است مورد توجه کسانی که قصد لوث کردن دفاع مقدس را دارند قرار می ­گیرد.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس هفته اشک نیست. چرا تلویزیون در هفته دفاع مقدس بزرگترین تفکرگاه این حماسه عظیم که شب­ های عملیات بود را نشان نمی­ دهد. این نوع بینش غفلت است و به نفع دشمن خواهد بود.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص جنگ احد ابراز داشت: روزی که دفاع مقدس آغاز شد وضعیت امکانات ما به گونه­ ای نبود که با ارتش بعث عراق برابری کند اما مدافعین خرمشهر 2 ماه مقاومت کردند و بعد از آن دشمن بر ما مسلط شد. دفاع مقدس ادامه پیدا کرد و دشمن را با ذلت از کشور بیرون کردیم. این جنگ تحت فرماندهی امام راحل و ایثارگری مردم و نیروهای مسلح با پیروزی عزتمندانه جمهوری اسلامی پایان یافت.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تهدیدات اخیر دشمنان انقلاب اسلامی گفت: هر از چندی دشمنان انقلاب اسلامی، ایران را تهدید می­ کنند ولی بعد یادشان به مقاومت مردم ایران و دلاوری­‌های اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس می‌افتند و مانند سگ دور ما پارس می‌ کنند و هیچ کاری هم نمی­ کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی وقتی متوجه شدند تهدیداتشان کارساز نیست جنگ نیابتی را در بیرون از مرزهای ایران اسلامی طرح ­ریزی و عملیاتی کردند اما مدافعان حرم که بخشی از آنها یادگاران دفاع مقدس هستند دشمن را در کویر سوریه و عراق خوار و ذلیل کردند و در جنگ نیابتی هم پیروز شدند و جمهوری اسلامی به قدرت اول منطقه تبدیل شد.

وی در پایان با اشاره به نقش مدافعان حرم گفت: رویش­ های انقلاب مانند شهید حججی برای دشمن از هر سمی کشنده ­تر است. باید شهدای مدافع حرم را قدر دانست. اینها مواریث واقعی هشت سال دفاع مقدس هستند. مدافیعن حرم تداوم دهندگان دفاع مقدس­ اند. دفاع مقدس برای ما به گونه ­ای زمینه سازی کرده است که نسل دفاع مقدس رویش ­های را داشته که مجاهدین جوان مدافع حرم از این رویش ­ها هستند.

در ابتدای این دیدار سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌ای دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان به تشریح برنامه­‌های این ستاد در هفته دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار