دارابی مطرح کرد؛

تلاش بیگانگان برای تحریف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: یکی از فعالیت‌های بیگانگان تحریف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است؛‌ این موضوع توسط «حبیب لاجوردی» در حال انجام است.
کد خبر: ۲۵۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ - 24September 2017
تلاش بیگانگان برای تحریف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی دارابی» معاون امور استان‌های رسانه ملی در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و رونمایی از کتاب «همراه» اظهار داشت: کشور ما قهرمانان واقعی بسیاری دارد که باید در شناساندن آن‌ها به نسل حاضر و آینده جامعه تلاش کنیم؛ این در حالی است که سایر کشورها به دلیل فقدان قهرمانان واقعی، قهرمانان خیالی را با استفاده از ابزارهای گوناگون، بزرگ و حقیقی جلوه می‌دهند.
 
وی با اشاره تلاش‌های بیگانگان در تحریف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: یکی از تلاش‌هایی که برای تحریف دفاع مقدس توسط بیگانگان صورت می‌گیرد فعالیتی است که مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد توسط «حبیب لاجوردی» انجام داده است؛ بر اساس ماموریتی که این فرد از جانب هاروارد داشته تاریخ شفاهی درباره ایران جمع‌آوری کرده که 10 سال زمان برده و طی آن از 134 نفر تحقیق به عمل آورده و ماحصل آن هم چندین جلد کتاب شده است.
 
دارابی افزود: فقط یک کتاب آن شامل اختصاص به بنی صدر دارد؛ بنی صدری که اکنون در بهترین نقطه پاریس و تحت محافظت زندگی می‌کند و مصاحبه‌هایی هم علیه کشورمان انجام می‌دهد.
 
وی ادامه داد: این کتاب‌ها حاوی ده‌ها شبهه و تحریف درباره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است لذا اگر چه در کشورمان حدود 15 مرکز در حوزه تاریخ شفاهی فعالیت می‌کنند اما آن انتظاری را که از آنها داریم را شاهد نیستیم.
 
معاون امور استان‌های صداوسیما تصریح کرد: برخلاف کتاب‌های مشابه خارجی که عنوان می‌کنند «زندگی و دیگر هیچ »، در این کتاب زندگی همچنان جاری است و با بازخوانی خاطرات دفاع مقدس این شرایط را فراهم می‌کند که زمانه و روزگار دوران دفاع مقدس را بهتر بشناسیم چون روایت این کتاب، روایت‌های دست اول را دارد و مطالب آن گزینشی نیست.
 
وی بابیان اینکه سردار «صفوی» آقازاده‌ای داردکه دچار پدیده آقازادگی نشده اضافه کرد: در این کتاب شاهد انتشار عکس‌ها و اسناد دست اولی هستیم که نشان از روایت‌های دست اول و گزینشی نشده دارد.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها