رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام:

فلسفه قیام امام حسین (ع) عمل کردن به دستورات اسلام است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) عمل کردن به دستورات دین مبین اسلام است.
کد خبر: ۲۵۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ - 24September 2017
دفاع مقدس فرصت عاشورایی شدن را به ملت ما هدیه کردبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «شهریار عباسی» رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که در مرکز آموزش عالی برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین (ع) عمل کردن به دستورات دین مبین اسلام است.

وی افزود: از مهمترین آموزه‌های امام حسین (ع) استقبال از شهادت و شجاعت بود، چیزی که به‌وفور در دفاع مقدس نیز شاهد بودیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، با اشاره به صف و خط شکنی‌های رزمندگان اسلام در میدان‌های مین و عملیات‌های ویژه را جز با الگوگیری از قیام امام حسین (ع) غیر ممکن دانست، و بیان کرد: در جنگ هشت ساله عراق علیه ایران بیش از 40 کشور دنیا پشتیبان تسلیحاتی از رژیم بعث بود که با این وجود نتوانستند به اهداف جاه‌طلبانه خود برسند.

عباسی گفت: آنچه منجر به خلق حماسه‌های شگرف در دفاع مقدس بود الگوپذیری جوانان و مردان و زنان این سرزمین از عاشورا و حادثه کربلا بود، که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی فرصت عاشورایی شدن را به ملت ما داد..

وی اظهار داشت: ضروری است نسل امروز و دانشجویان و دانشگاهیان را با استفاده از این فرصت و تقارن هفته دفاع مقدس و ماه محرم و قیام عاشورا با فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت آشنا کنیم.

در ابتدای این مراسم نمایشگاه عکس و آثار دفاع مقدس که به همت بسیج دانشجویی حوزه شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام دایر شده بود، با حضور سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها