مدیر آموزش اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس تهران:

پیشرفت ما در صنعت دفاعی و بویژه موشکی از ثمرات دوران دفاع مقدس است

مدیر آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: پیشرفت ما در صنعت دفاعی و بویژه موشکی، از ثمرات خودکفائی دوران دفاع مقدس است که موجبات افزایش توان بازدارندگی نظامی ما را فراهم کرده است.
کد خبر: ۲۵۹۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱ - 24September 2017
هشت سال دفاع مقدس،برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامیبه گزارش دفاع پرس از تهران، سرتیپ دوم ستاد امیر «سیروس نیک‌بخش» مدیر آموزش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در مراسمی که امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در پادگان جنگال ارتش جمهوری اسلامی در کهریزک برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس ما برگرفته از آموزه‌ها و فرهنگ نهضت عاشورا بود، چرا که در طول جنگ رزمندگان ما با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار (ع) و بویژه سیدالشهدا (ع)، به مقابله با دشمن پرداختند که در این راه یا به لقاءالله پیوستند و یا سربلند و پیروز بازگشتند.
 
نیک‌بخش ضمن اشاره به سه مشخصه دفاع مقدس، گفت: رویاروئی رزمندگان اسلام با تمامی ابرقدرت‌های شرق و غرب آن روز را که همگی به پشتیبانی از صدام می‌پرداختند، از مهم‌ترین این مشخصه‌ها است.
 
وی افزود: علی‌رغم همه این حمایت‌ها از رژیم بعثی، در پایان جنگ، حتی ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمن متجاوز نیفتاد و این خود به خاطر همان تاسی دفاع ما از فرهنگ عاشورا بود.
 
امیر نیک‌بخش بیان داشت: ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید با تکیه بر توان و دانش بومی خود در برابر متجاوزان ایستادگی کرده و به خودکفائی برسیم و امروز هم پیشرفت ما در صنعت دفاعی و بویژه موشکی، از ثمرات همان خودکفائی دوران دفاع مقدس است که موجبات افزایش توان بازدارندگی نظامی ما را فراهم کرده است.
 
مدیر آموزش اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران نیز در این مراسم بیان داشت: اگرچه کل واقعه عاشورا به ظاهر در نصف روز رخ داده است اما آثار و پیامدهای مقدس آن تا قرن‌ها برای مسلمانان و شیعیان ماندگار شد که مهم‌ترین آن، فرهنگ مقاومت، ظلم‌ناپذیری در برابر ظالم و پایبندی بر روی اصول و اعتقادات خالص اسلام ناب محمدی (ص) بود.
 
نیک‌بخش گفت: همان گونه که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با بیان و روایت صحیح واقعه عاشورا، جلوی تحریف و فراموشی آن را گرفتند، امروز نیز رسالت ما این است که این هشت سال دفاع مقدس را که در واقع برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است، برای نسل جوان روایت کرده و این رسالت باید نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار