محمدحسین رجبی:

ایجاد امنیت در کنار محرومیت‌زدایی/ دفاع مقدس در کردستان جایگاه مهمی است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به حضور سپاه در راستای محرومیت‌زدایی گفت: اهمیت پاسداشت هفته دفاع مقدس در استان کردستان بسیار مهمتر از سایر مناطق کشور است.
کد خبر: ۲۵۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ - 25September 2017
ایجاد امنیت در کنار محرومیت‌زدایی/ دفاع مقدس در کردستان جایگاه مهمی استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار محمدحسین رجبی با اشاره به نگاه سپاه بیت المقدس کردستان به وضعیت امنیت در این استان گفت: خوشبختانه امروز به برکت حضور نیروهای مسلح قوی و توانمند و همچنین آگاهی و بصیرت بالای مردم امنیتی پایدار در استان کردستان حاکم شده است.

وی ادامه داد: امنیت پایدار در استان کردستان در شرایطی به دست آمده است که ما امروز در منطقه ای نا امن قرار داریم ولی به برکت اقتدار نظام اسلامی در تمامی حوزه ها، ما امروز در این امنیت و آرامش می توانیم از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به خوبی دفاع کنیم.

اهمیت و جایگاه دفاع مقدس در کردستان مهمتر است

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: بدون شک اقتدار و عزت کنونی ما نتیجه رشادت های هشت سال دفاع مقدس است، چرا که ما امروز در سایه این رشادت ها و ایثار است که می توانیم به بهترین شکل ممکن در صحنه های بین المللی و جهانی حضوری مقتدر داشته باشیم.

وی به اهمیت هشت سال دفاع مقدس در استان کردستان اشاره کرد و افزود: اهمیت پاسداشت ایام هفته دفاع مقدس در استان کردستان بسیار مهمتر از سایر مناطق کشور است، چرا که مردم استان و رزمندگان جان بر کف این خطه از ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب در دو جبهه مقابله با اشرار و ضد انقلاب و همچنین رژیم بعث عراق در صحنه حضور پیدا کردند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سپاه بیت المقدس کردستان در کنار مقوله تامین امنیت پایدار به حوزه محرومیت زدایی نیز ورود پیدا کرده است، عنوان کرد: از سال ۸۸ تاکنون و به دلیل وضعیت محرومیت در استان کردستان برنامه های ویژه ای در این حوزه تدوین و اجرایی شده است.

سردار رجبی یادآور شد: متاسفانه محرومیت در استان کردستان زیاد است و علیرغم تمامی تلاشهای صورت گرفته از سوی سازمان های مسئول و متولی امر، بعضی از مناطق استان به ویژه روستاها از دسترسی به حداقل ها نیز بی بهره هستند و به همین دلیل سپاه بیت المقدس کردستان برای جبران این کمبودها وارد عرصه شده است.

وی اظهار داشت: در گام اول و برای خدمت رسانی بهتر به مناطق محروم قرارگاهی مشخص در استان کردستان شکل گرفته است و ضمن همکاری با مدیران ادارات و سازمان های دولتی و مشخص کردن محرومیت ها در حوزه های مختلف برنامه های اجرایی طراحی و تدوین شد.

بهره برداری از چهار هزار و 50 پروژه محرومیت زدایی در کردستان

وی با اشاره به محور اصلی محرومیت زدایی در مناطق روستایی در استان کردستان بیان کرد: اولویت اصلی سپاه در این بخش استفاده از مشارکت و همراهی مردم محلی است، به گونه ای که سپاه در طرح های مختلف با تامین تجهیزات و منابع مالی از همکاری مردم محلی نیز استفاده می کند و این درگیر کردن مردم باعث می شود که کارها به شکل بهتری دنبال شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: از سال ۸۸ کارهای سپاه بیت المقدس کردستان در حوزه محرومیت زدایی آغاز شده است و طی این مدت زمان چهار هزار و ۵۰ پروژه در حوزه های مختلف از جمله راهسازی، احداث مدرسه، خانه بهداشت، غسالخانه، احداث پل، کمک به توسعه کشاورزی و دامداری در سطح استان کردستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به ادامه فعالیت های سپاه بیت المقدس کردستان در راستای محرومیت زدایی در استان، عنوان کرد: هم اکنون نیز در حوزه های مختلف و متناسب  با نیازهای هر منطقه و روستا بالغ بر هزار پروژه و طرح عمرانی و خدماتی در مناطق محروم استان کردستان در دست اجرا است.

وی ضمن اشاره به عدم همکاری بعضی از مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان کردستان، گفت: متاسفانه در حالی که می بایست مدیران ادارات و سازمان های دولتی از این فرصت برای جبران کمبودها استفاده می کردند ولی بعضی از آنها حتی با این حضور سپاه برای خدمت رسانی به مردم محروم مخالفت می کنند.

بعضی از مدیران مانع محرومیت زدایی سپاه بیت المقدس می شوند

سردار رجبی عنوان کرد: چندی قبل یکی از مدیران استان به یکی از بخشداران نامه داده بود که چرا سپاه در این حوزه مشخص ورود کرده و این جزو وظایف کاری ماست، و حال سوال اصلی اینجاست که اگر این مدیر کل به فکر خدمت به مردم بود قبل از اینکه سپاه به این حوزه ورود پیدا می کرد ولی می بایست وظیفه کاری خود را انجام می داد.

وی با بیان اینکه ما از این گونه حرکت ها و اقدامات نیز نگران نمی شویم، اظهار داشت: به هر حال یکی از رسالت های ما این است که مدیران را با واقعیت های موجود در حوزه کاری خود آگاه کنیم و از اینکه بعد از ورود ما به حوزه محرومیت زدایی مدیران در جریان واقعیت های جامعه قرار می گیرند نیز یک اقدام مثبت و قابل توجه است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان یادآور شد: مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان باید از حالت پشت میز نشینی خارج شوند و با مردم ارتباط نزدیک تری داشته باشند تا بهتر در جریان واقعیت های حوزه کاری خود قرار گیرند و البته با این اقدام آنها می توانند خدمت گذار بهتری نیز برای مردم باشند.

وی در پایان با بیان اینکه محرومیت زدایی سپاه بیت المقدس کردستان با جدیت هر چه تمامتر دنبال می شود، افزود: این اقدام سپاه بیت المقدس کردستان در راستای همان تامین امنیت پایدار در استان کردستان است و این مهم نیز طی چند سال اخیر ثابت شده است و انتظار می رود که مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان نیز مشارکت و همراهی بهتری با ما داشته باشند.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها