سردار فتحیان در گفت‌وگو با دفاع پرس:

موسسه «بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت» راه‌اندازی می‌شود

سردار فتحیان از راه‌اندازی موسسه «بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت» با هدف گرامی‌ داشتن یاد و خاطره پزشکان شهید و نقش بهداری در دفاع مقدس در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ - 25September 2017
انجام 150 هزار عمل جراحی حیات‌بخش در دفاع مقدس/ راه‌انداز موسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت در آینده‌‌سردار «نصرالله فتحیان» از فرماندهان بهداری دوران دفاع مقدس و مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با اشاره به اینکه شرکت‌های داروسازی توانسته‌اند روحیه جهادی را در خود ترویج دهند، اظهار داشت: دارو امروز یک کالای استراتژیک و مثل غذا مورد نیاز شب و روز مردم است؛ لذا اگر در تامین دارو دچار مشکل شویم، در زندگی مردم خللی ایجاد می‌شود.
 
وی ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که 90 درصد از داروها در کشور تولید می‌شوند و همه شرکت‌ها باید با روحیه وحدت و همدلی که در هشت سال دفاع مقدس وجود داشت و با همکاری یکدیگر 10 درصد وابستگی به کشورهای دیگر را قطع کنند، تا در همه ابعاد به خودکفایی برسیم.

سردار فتحیان با اشاره به نقش پزشکان در دفاع مقدس گفت: یکی از کارهای بزرگی که در دفاع مقدس انجام شد، شکسته شدن رکورد تخلیه مجروح جنگی در جهان بود و مدت زمان انتقال مجروح از خط مقدم به بیمارستان به نیم ساعت کاهش یافت.
 
وی همچنین گفت: با هماهنگی و مساعدت سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، موسسه «بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت» در حال تشکیل است که به نقش پزشکان و بهداری در دفاع مقدس می‌پردازد و در این راستا اسناد و خاطرات پزشکان در دفاع مقدس جمع‌آوری می‌شود.
 
سردار فتحیان خاطرنشان کرد: طبق آمار دوران دفاع مقدس بیش از 150 هزار عمل جراحی حیات بخش انجام شد که اگر این عمل‌ها انجام نمی‌شد، بسیاری از نیروها به شهادت می‌رسیدند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار