موبد هنگامی:

جایگاه امام حسین(ع) برای همه ما ایرانیان محفوظ است/ در کنار برادران مسلمان خود در روضه شرکت می‌کنیم

یک موبد زرتشتی گفت: ما جامعه زرتشتیان به امام حسین(ع) احترام می‌گذاریم و جایگاه ایشان برای همه ما ایرانیان محفوظ است، در واقع برادران زرتشتی در کنار برادران مسلمان خود در روضه امام حسین(ع) شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 25September 2017
جایگاه امام حسین(ع) برای همه ما ایرانیان محفوظ است/ در کنار برادران مسلمان خود در روضه شرکت می‌کنیمبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، موبد سهراب هنگامی با اشاره به اینکه فرهنگ ایرانی از جمله غنی‌ترین و قدیمی‌ترین فرهنگ‌ها است اظهار داشت: در شاهنامه می‌خوانیم وقتی سیاوش به دست دشمنش افراسیاب شهید شد از خون او لاله‌ها رویید، ما هم اعتقاد داریم امام حسین(ع) در راه حق و نبرد علیه باطل به شهادت رسیدند.

وی افزود: ما جامعه زرتشتی به امام حسین(ع) احترام می‌گذاریم و جایگاه ایشان برای همه ما ایرانیان محفوظ است و باید میزان ارادت و خواست خود را به ایشان نشان دهیم.

موبد هنگامی با بیان اینکه برادران زرتشتی در کنار برادران مسلمان خود در روضه امام حسین(ع) شرکت می‌کنند، گفت: موبدهای ما در مراسم پیرغلامان در اصفهان شرکت کردند و حضور فیزیکی فعال داشتند، حضور آن‌ها نشان داد که با شما هم عهد و هم پیمان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری گفت‌وگوی‌های میان ادیان ادامه داد: متأسفانه در این گفت‌وگوها طرفین به بیان دیدگاه‌های خود راجع به دین خودشان صحبت می‌کنند، در سایت‌ها و تلگرام هم می‌بینیم به تخریب دین‌های دیگر می‌پردازند، در حالی که اگر گفت‌وگوی ادیان است باید در کنار هم باشیم.

این موبد زرتشتی تصریح کرد: ادیان آمده‌اند که ما را با خدا نزدیک کنند و ما را خداشناس کنند، کلمه دین در اوستا به صورت دئنا آمده‌، دین یعنی وجدان بیدار انسان، هر زمان این مفهوم را درک کردیم آنگاه می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشیم.

وی افزود: در گفت‌وگوی ادیان باید برای بهتر شدن رابطه‌مان صحبت کنیم، هدف این باشد که ایرانی‌ها فارغ از مذهب، قومیت و غیره در کنار هم قرار گیرند و برای اعتلای این مرزو بوم و زندگی بهتر تلاش کنند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار