سرهنگ نجف‌زاده تشریح کرد؛

شرایط ثبت‌نام مشمولان پذیرفته شده در دانشگاه‌ها

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی برای مشمولان پذیرفته شده در دانشگاه‌های داخل کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۵۹۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ - 25September 2017
شرایط ثبت‌نام مشمولان پذیرفته شده در دانشگاه‌ها
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،‌ سرهنگ «نجف حمیدزاده» معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار داشت: مشمولانی که با داشتن شرایط اولیه مندرج در دفترچه راهنمای کنکور سراسری، در یکی از دانشگاه‌های داخل کشور پذیرفته شده‌اند، طبق قانون خدمت وظیفه عمومی و آیین‌نامه اجرایی مربوط می‌توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.

وی افزود: مشمولان فاقد غیبت می‌بایست با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) شهر محل استقرار دانشگاه مورد پذیرش مراجعه کرده تا مجوز ثبت نام اولیه برای آنان صادر شود.

این مقام انتظامی در خصوص نحوه ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی بیان کرد: دانشجویان در طول مدت تحصیل، تنها یکبار می‌توانند از رشته تحصیلی و دانشگاه قبلی انصراف داده و در صورتی که حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ انصراف در رشته و دانشگاه جدید پذیرفته شوند، از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا، عنوان کرد: سربازان حین خدمت در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می‌بایست با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به دفاتر (پلیس+10) محل استقرار دانشگاه مورد پذیرش مراجعه و در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل، نامه ترخیص از خدمت صادر و پس از انجام تسویه حساب با یگان خدمتی، از طریق دفاتر (پلیس+10)  مجوز ادامه تحصیل صادر می‌شود.

سرهنگ حمید زاده تاکید کرد: دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت سربازی و یا اخذ کارت معافیت از خدمت، حق ادامه تحصیل ندارند.

وی گفت: مشمولان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا سامانه پیامک به شماره 110206010 از آخرین اخبار مربوط اطلاع حاصل نمایند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار