یادداشت/ زهرا کوهساری

تلاش زنان جهادگر با تأسی از الگوهای دینی در راه اعتلای فرهنگ

زنان جهادگر به تأسی از الگوهای دینی و اعتقادی خود همچون حضرت زینب (س) تمام قد در راه اعتلای فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۱ - 16October 2017

تلاش زنان جهادگر با تأسی از الگوهای دینی در راه اعتلای فرهنگگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ زهرا کوهساری: زنان به عنوان جمعیت تأثیرگذار جامعه در همه برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش آفرینی ارزشمندی داشته‌اند و از این رو پرداختن به موضوع نقش زنان در قالب نقش های اجتماعی‌شان، بسیار حائز اهمیت است.

در واقع بازتولید نقش اجتماعی زنان در عرصه دفاع مقدس یکی از مهمترین اقداماتی است که از آن طریق می­توان به الگوی سبک زندگی و ترسیم الگوی صحیح جهت اقتصاد مقاومتی و وصول به اهداف توسعه در گستره گفتمان انقلاب اسلامی دست یافت.

زنان جهادگر به تأسی از الگوهای دینی و اعتقادی خود همچون حضرت زینب (س) تمام قد در راه اعتلای فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کرده‌اند اما مع الأسف نقش و جایگاه ایشان آنگونه که باید و شاید مورد عنایت قرار نگرفته است و این در حالی است که در هر رشته و گرایشی از فعالیت های دفاعی و ایثارگرایانه نقش های مؤثر و قابل ملاحظه‌ای را ایفا می‌کنند. لذا تدوین و طراحی مدل مؤثری از الگودهی به جامعه زنان امروزی و برجسته کردن نقش‌های بی‌بدیل زنان جهادگر برای زنان جامعه امروز از اهمیت و ارزش والایی برخوردار است.

برخلاف تلاش در جهت حیاتی آزاده وار، وسوسه نفس، عامل و مانع مهلکی در جهت ایجاد روحیه انقلابی است. بنابراین مادران جوان انقلابی با بکارگیری علوم روز و مسلح شدن به ابزار معنویت می‌توانند با تأسی از کلام حضرت سیدالشهدا (ع) در خصوص لزوم زندگی با آزادگی و به دور از قیود و کید شیطان، برای تربیت نسلی با آرمانهای انقلاب اسلامی گام بردارند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها