سرلشکر صفوی:

رژیم صهیونیستی عامل جنگ و ناامنی در کشورهای اسلامی/ داعش مولد تفکرات انحرافی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی جنگ و ناامنی را در کشورهای اسلامی رقم زد، گفت: تمام کسانی که در سوریه و عراق کشته شدند، همگی مسلمانان بودند و نقش رژیم صهیونیستی در جنگ‌افروزی بین مسلمانان بسیار ویژه و پررنگ است.
کد خبر: ۲۵۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ - 25September 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای دانشگاه خوارزمی و شهید مدافع حرم محسن حججی، با گرامیداشت یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: دانشگاه خوارزمی با 13 هزار دانشجو و 50 شهید افتخاری برای وزارت علوم و نظام است.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید در آینده به مردم خدمت کنند، سلام رهبر معظم انقلاب را ابلاغ و تصریح کرد: قبل از قیام حضرت حجت (عج) باید امام‌حسین (ع) را شناخت. 

صفوی با بیان اینکه عراق در اول جنگ  16 میلیون نفر جمعیت داشت و ایران نزدیک به 40 میلون نفر بود، افزود: عراق در ابتدای حمله به ایران  35 میلیارد دلار ذخیره ارزی داشته و در آن  90 میلیارد دلار کمک بلاعوض از برخی کشورهای همسایه دریافت کرد و 65 میلیارد دلار در زمان جنگ با ایران هزینه کرد که 75 درصد درآمد صدام بود.

وی افزود: صدام در اوایل جنگ و شروع حمله به ایران دارای 550 هزار نیروی نظامی  و 12  لشکر زرهی بود و این فرد 2 میلیون نفر را  به اجبار به جنگ با ایران اعزام کرد و اگر کسی تمرد می‌کرد به جوخه‌های اعدام می‌سپرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هزینه‌های اقتصادی جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران بسیار زیاد بود، عنوان کرد: باید دولت در آن زمان کوپن را در بین مردم توزیع می‌کرد و زمانی وضعیت اقتصادی کشور به حدی با مشکل روبه‌رو بود که فقط برای یک هفته در سیلوها گندم وجود داشت.

وی با بیان اینکه صدام مکرر جزیره خارک و میدان نفتی ایران را در جنوب مورد حمله قرار می‌داد، افزود: صادرات نفت ایران در سال 65 به علت بمباران و جنگ و تحریم از 2 میلیون بشکه به 600 هزار بشکه رسید و کشتی‌های نفتکش نیز مورد هجوم دولت صدام قرار داشت.

صفوی با اشاره به کاهش قیمت نفت از 20 به 5 دلار در زمان جنگ یادآور شد: در نتیجه این مشکلات تمام درآمدهای نفتی ایران در سال 65 و اواخر جنگ به 7 میلیارد دلار کاهش یافت که باید جنگ و مشکلات عدیده اقتصادی کشور را بر دوش می‌کشیدیم و باید بر این نکته اذعان کنیم که اداره کشور نیازمند اعتبار مالی است.

وی با بیان اینکه در آن زمان 70 الی 80 درصد درآمدها به یارانه اختصاص می‌یافت، تصریح کرد: بودجه‌های عمرانی در این زمان به علت این مشکلات کاهش‌های زیادی پیدا کرد و امروز با وجود تمام این مشکلات از نظر اقتصادی،  سیاست خارجی و انسجام داخلی و اتحادی که بین سران قوا است اوضاع کشور بسیار بهتر از گذشته است.

در زمان جنگ عملیات های برون مرزی برای تنبیه متجاوزان آینده طراحی شد

این مقام ارشد نظامی با تاکید بر اینکه رهبری جمهوری اسلامی ایران بر مدار خردمندی کشور را به پیش هدایت می‌کنند گفت: اگر مقایسه‌ای علمی بین رهبران جهان با رهبر انقلاب اسلامی صورت گیرد،  هدایت‌های ایشان را دارای عقل و اندیشه بسیار زیادی می‌توان ارزیابی کرد و در کشورهای اسلامی و حاشیه ایران ایشان دارای عقلانیت در حکومت هستند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران از نظر وسعت به مساحت 30 کشور اروپایی است افزود: منابع در ایران بسیار زیاد است که باید از این نعمات به شکل مناسبی استفاده کرد و معادن عالی در ایران نظیری در دنیا ندارد.

صفوی با تاکید بر اینکه رژیم غاصب صهیونیستی جنگ و ناامنی را در کشورهای اسلامی رقم زد، افزود: تمام کسانی که در سوریه و عراق کشته شدند همگی مسلمانان بودند و نقش رژیم صهیونیستی برای جنگ افروزی و جنگ در جهان اسلام بسیار ویژه و پررنگ است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه جهاد نکاح در داعش مولد تفکرات انحرافی است، اضافه کرد: مردم اهل سنت بیشترین ضررها را در جنگ دیدند و 300 هزار نفر کشته شدند و 9 میلیون آواره وجود دارد که این حد بزرگی از تخریب توسط یک گروه باید توجه بیشتری شود.

وی با تاکید براینکه شرایط محور مقاومت مناسب است، عنوان کرد: محرم و عاشورا عامل وحدت در جهان اسلام است و در دانشگاه‌ها افرادی خردمند وجود دارند که باید تقویت و از آن‌ها حمایت‌های بیشتری شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دانشجویان و اساتید مومنی در دانشگاه‌ها وجود دارند، بیان کرد: امیداوریم با این جوانان پاک دشمن همواره در مکر خود ناکام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار