سردار «کارگر» با حضور در برنامه «حوالی امروز»:

دفاع مقدس تنها متعلق به کشور ما نیست/ مقاومت رمز پیروزی آزادی‌خواهان است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان این نکته که دفاع مقدس تنها متعلق به کشور ما نیست، گفت: حتی کشورهای آزادی‌خواه و غیر اسلامی هم با مدل دفاع مقدس پیروز شدند.
کد خبر: ۲۵۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲ - 25September 2017
دفاع مقدس تنها متعلق به کشور ما نیست/ مقاومت رمز پیروزی آزادی‌خواهان است
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس در برنامه زنده تلویزیونی «حوالی امروز» در شبکه تهران حضور یافت.

سردار کارگر طی سخنانی در این برنامه، دفاع مقدس را کلید وحدت دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی ها به اهمیت دفاع مقدس اشاره کرده اند؛ همانطور که کتاب‌های مربوط به دفاع مقدس را به دقت مطالعه می کنند و تقریظ می نویسند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: همه در دفاع مقدس سهم دارند حتی کسانی که به جبهه نرفتند؛ ولی دعا کردند و از پیروزی های رزمندگان شاد شدند. دفاع مقدس امروز تنها متعلق به کشور ما نیست بلکه دفاع مقدس حق بزرگی به گردن کشور ما دارد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنج است و باید این گنج را پیدا، پالایش و پیرایش کنیم، افزود: نباید دفاع مقدس به موزه ها برود. مدلی در دفاع مقدس به وجود امد که توانست سوریه، عراق، لبنان و کشورهای منطقه را نجات دهد و الگویی برای مردم یمن باشد. ما هرجا مقاومت و استقامت و توکل به خداوند داشتیم پیروز میدان شدیم. حتی کشورهای آزادیخواه و غیر اسلامی هم با این مدل جواب گرفتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: امام خمینی (ره) سازنده این مدل بود. ما و همه مردم منطقه و دنیا به امام خمینی (ره) مدیون هستیم که از خود گذشت و دلش را به خدا داد و امروز نتیجه حرکت ایشان را می بینیم. همانطور که مقام معظم رهبری امروز این نقش را ایفا می کنند.

سردار کارگر تصریح کرد: نقش امام در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مغفول واقع شده است. باید نقش رهبری و ولایت فقیه را بازخوانی کنیم. باید قدر وضعیت خود را بدانیم. در کشورهای اطراف می بینیم گروه های تکفیری مثل داعش راه می افتند و کشوری را اشغال می کنند و به کسی رحم نمی کنند. این گروه ها وقتی به منطقه می آیند به دین و سلیقه ها نگاه نمی کنند و همه را از دم تیغ می گذرانند.

وی دفاع مقدس را ریشه تحول علوم مختلف در کشور دانست و افزود: دنیا ایستاد تا جلوی پیشرفت ما در انرژی هسته ای، نانو، پزشکی و دیگر علوم را بگیرد اما امروز قطب پزشکی در منطقه هستیم.

سردار کارگر با اشاره به برنامه های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس بیان کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس از 31 شهریور آغاز شده است. در این هفته 35 برنامه شب خاطره و برنامه دیدار با خانواده شهدا را داریم چراکه مقام معظم رهبری در سال گذشته تاکید جدی بر خاطره گویی رزمنده ها در مساجد، مدارس و مکان های عمومی داشته اند.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: ما حقیقت دفاع مقدس را باید به مردم نشان دهیم و برای این کار مخاطب شناسی کنیم. یکی از کارهای مهم این است که فضای مجازی را به خوبی رصد کنیم. باید از این ابزار مدرن استفاده کنیم و ذائقه نسل سوم و چهارم انقلاب را بشناسیم در این صورت می توانیم دفاع مقدس را به درستی برای نسل جوان تعریف کنیم.

وی تصریح کرد: ما نباید دفاع مقدس را دست نیافتنی کنیم. برخی می گویند مگر می شود همت یا باکری یا کاظمی شد. ما می گوییم امروز هم فرماندهان بزرگی همچون حاج قاسم سلیمانی در بین ما زندگی می کنند. شهدا افرادی دست نیافتنی نیستند راهی که انتخاب کردند الهی بود و خداوند به وعده اش عمل کرده و درخشان شده اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جوانان امروز را مشتاق‌تر از جوانان دوران انقلاب دانست و افزود: سال گذشته شش میلیون نفر به اردوهای راهیان نور رفتند که 80 درصد آن ها جوانان بودند. همه خادمین ما در راهیان نور جوانان هستند که داوطلب می شوند و بی توقع خدمت می کنند. همه جوانان ما و همه مردم در دفاع از کشور ایستاده اند. در 9 دی سال 88 هم دیدیم مردم که دلشان با انقلاب بود به میدان آمدند و آن حماسه را خلق کردند.

سردار کارگر عنوان کرد: آغوش دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بر روی همه مردم باز است. دیدیم در تشییع شهدای غواص از همه اقشار آمده بودند. نباید شهدا و کشور را مصادره کنیم. اگر کسی هنجارشکنی هم می کند می توان آن را به راه درست آورد. مردم ما دلشان باهم است و افتخار می کنیم ام القرای اسلام هستیم. امام و مقام معظم رهبری واقعا مردم را شناختند، به مردم اعتماد کردند و پشتیبانی مردم را طلب کردند. ماهم خدمتگزار مردم هستیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها