استاندار سمنان:

دفاع مقدس درس شجاعت و ایستادگی در برابر زورگویان را به ما داد

استاندار سمنان گفت: دفاع مقدس بزرگترین برگ زرین انقلاب اسلامی ما است که درس استقامت، شجاعت، غیرت، مرادنگی و ایستادگی در برابر دشمنان و زورگویان را به ما داد.
کد خبر: ۲۵۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ - 25September 2017

دفاع مقدس بزرگترین برگ زرین انقلاب اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «محمدرضا خباز» استاندار سمنان در همایش بزرگ پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس که باحضور «سردار موسوی» جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حسینیه سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای یادآوری دلاوری‌ها، ازخودگذشتگی و استقامت رزمندگان که امروز عزت و شرف ما در گرو آنان است.

وی با بیان این مطلب که امیر المومنین فرمودند، جهاد دری از درهای بهشت است و خداوند آن را برای بندگان خود می گشاید بیان داشت: دفاع مقدس ما یک نعمت غیر مترقبه‌ای بود که در برهه‌ای از زمان خداوند با رهبری امام خمینی (ره) به ما عنایت کرد.

خباز بیان داشت: دفاع مقدس بزرگترین برگ زرین انقلاب اسلامی ماست که درس استقامت، شجاعت، غیرت، مرادنگی و ایستادگی در برابر دشمنان و زورگویان را به ما داد.

استاندار سمنان در خصوص نقش برجسته امام خمینی (ره) در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در طول تاریخ شیعه برجسته‌ترین شخصیتی بودند که توانستند انقلاب اسلامی را در دنیا مطرح کنند. امام همیشه قدردان رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و ما نیر باید قدردان رزمندگان و ایثارگران جنگ تحمیلی باشیم.

سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز با اشاره به‌ ضرورت حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت و تلاش‌های اولیاء الهی و ثمره قیام عاشورا بود که به نتیجه رسید و دفاع مقدس نیز بزرگ‌ترین حماسه تاریخی کشور بود که پس از انقلاب اسلامی رخ داد.

وی با اذعان به اینکه بین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و قیام عاشورا پیوند عمیق دینی وجود دارد خاطرنشان کرد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به عشق امام حسین (ع) جنگیدند و توانستند در این دفاع نابرابر پیروز شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان گفت: دفاع مقدس یک جنگ کوچک جهانی بود که در آن 46 کشور دنیا به همراه نظام سلطه علیه ایران جنگیدند و ایمان و توکل به خدا، روحیه و منش انقلابی، روحیه ایثار و شهادت و مقاومت و همچنین پیروی محض از ولایت به رزمندگان قوت می‌داد.

سلامی با اشاره به ضرورت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز و بویژه نسل جوان گفت: یکی از نیازهای ویژه و جدی امروز و همچنین آینده انقلاب اسلامی این است که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امروز ترویج شود.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان از پرافتخارترین استان ها در دوران دفاع بود و از نظر شاخص های ایثارگری جز رتبه های اول کشور می‌باشد و سه هزار شهید استان سمنان ستارگان پرفروغی هستند که راه و روش انقلابی بودن را به ما نشان می دهند و بر ماست آن را به نسل های بعدی انقلاب انتقال دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار