مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد؛

رونمایی از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در شیراز

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از رونمایی از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در شیراز به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ - 25September 2017
رونمایی از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در شیراز می‌شودبه گزارش دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به رونمایی 20 عنوان کتاب در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: کتاب «فیروزآباد» نوشته خلیل حقیقی که به بیان حوادث دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در شهرستان فیروزآباد پرداخته از جمله این کتاب‌ها است که دو جلد از چهار جلد این کتاب به دفاع مقدس اختصاص دارد.

وی با اشاره به دیگر کتاب‌هایی که در این هفته رونمایی می‌شود، گفت: « جلوتر از خط مقدم» که خاطرات آزادگانی از شهرستان لارستان است و توسط سپاه این شهرستان گردآوری شده و کتاب «از خسرو شیرین» نوشته مجید ایزدی که به ذکر خاطراتی از دفاع مقدس پرداخته از دیگر کتاب‌هایی است که این هفته رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از چاپ چهار کتاب با موضوع چهار سردار شهید شهرستان مرودشت خبر داد و افزود: «مرد میدان» مبتنی بر زندگی سردار «خان میرزا استواری» نوشته عبدالرضا قیصری یکی از این 4 کتاب است.

گزامی کتاب‌های «آقا ولی»، «همت آزاد» و «سوار سفیدپوش» را از دیگر کتاب‌هایی اعلام کرد که ویژه شهرستان مرودشت است و بیان کرد: کتاب آقا ولی و سوار سفیدپوش داستان‌های کوتاه از زندگی شهید ولی نوری و مجید رشیدی است و کتاب همت آزاد خاطرات شهید غلامرضا آزادی همت از شهدای ارتش است.

وی با بیان اینکه نمایش‌نامه یکی دیگر از گونه‌های ادبی است که وارد حوزه دفاع مقدس نیز شده است، عنوان کرد: کتاب ایرباس 559 نمایش‌نامه‌ای در حوزه دفاع مقدس است.

کتاب «بی‌پر اما پریده بودی تو» در حوزه شعر دفاع مقدس، یادگار روزهای سخت در حوزه خاطرات، «دُر و دریا» کتابچه‌ای با موضوع وصیت شهدا به مادران، همسران و دختران و دو کتاب از زندگینامه و وصایای شهدای نیروی انتظامی از دیگر کتاب‌هایی است که هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

گزامی افزود: کتاب «از ریشه تا ریشن» براساس خاطرات جانباز حبیب‌الله فیجانی، «قاب فیروزه‌ای» خاطرات همسر جانباز اسماعیل جمالی، «دلیران یونس» با موضوع نقش توپخانه یونس در جنگ تحمیلی و کتاب «مرواریدها» از علی مرادی دیگر کتاب‌هایی است که در این هفته رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: کتاب «پوکه‌های لبخند» مجموعه خاطرات طنزآمیز دفاع مقدس و کتاب «ما علیه ما» اثر پژوهشی در حوزه شعر دفاع مقدس را از دیگر کتاب‌هایی است که رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به کتاب «سروقامتان سروستان» اظهار داشت: این کتاب به شهدای شهرستان سروستان پرداخته است و تلاش می‌شود برای رونمایی در هفته دفاع مقدس آماده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها