اولین‌های دفاع مقدس/ 52

«کربلای 10» نخستین عملیات با دو تک منظم و نامنظم

عملیات «کربلای 10» اولین عملیات گسترده در غرب کشور بعد از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود که به همت سپاه پاسداران طراحی و اجرا شد.
کد خبر: ۲۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ - 26September 2017
«کربلای 10» نخستین عملیات با دو تک منظم و نامنظم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، عملیات «کربلای 10» اولین عملیات گسترده در غرب کشور بعد از انتقال میدان اصلی جنگ از جنوب به شمال بود که به همت سپاه پاسداران طراحی و اجرا شد.

نکته برجسته این عملیات، اجرای همزمان دو تک منظم و نا منظم بود. هماهنگ با تک نیروهای منظم در جبهه ماووت، نیروهای نامنظم قرارگاه رمضان و اتحادیه میهنی کردستان عراق مستقر در «یاغمسر» واقع در شمال سلیمانیه می بایست دو قرارگاه دشمن را منهدم می کردند و منطقه تحت نفوذ اتحادیه میهنی (طالبانی ها) را به منطقه ای که در عملیات منظم آزاد می گردید، متصل می کردند. فرماندهی عملیات منظم را قرارگاه نجف و فرماندهی عملیات نامنظم را قرارگاه رمضان بر عهده داشتند. در مراحل اولیه این عملیات اغلب اهداف مورد نظر تصرف شد، لیکن در ادامه عملیات که ده شبانه روز به طول انجامید الحاق بین دو قرارگاه صورت نگرفت و هدف های عملیات ناقص ماند. در این عملیات فرمانده توپخانه سپاه، حسن شفیع زاده به شهادت رسید.

این عملیات در جبهه شمالی (سلیمانیه، ماووت) با رمز یا صاحب الزمان (عج) ادرکنی به منظور پیشروی به سوی سلیمانیه از شمال شرق و اتصال جبهه خودی به منطقه تحت نفوذ اتحادیه میهنی (یاغمسر) آغاز و 250 کیلومتر از اراضی آزاد شد.

انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار