نویسنده کتاب «پایی که جا ماند»:

برترین محصول صادراتی ما به دنیا فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است

«حسینی‌پور» با بیان اینکه انتشار عکس اسارت شهید «محسن حججی» موجب صادر شدن فرهنگ و تفکر عاشورایی به دنیا شد گفت: برترین محصول صادراتی ایران اسلامی به دنیا فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است.
کد خبر: ۲۵۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹ - 25September 2017
به گزارش دفاع پرس از رشت، «سید‌ناصر حسینی‌پور»، نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» عصر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان گیلان اظهار داشت: در دهه‌های 50 و 60 شخصیت داستانی «پترس» در کتاب چهارم ابتدایی سال‌ها به‌عنوان قهرمان برای دانش‌آموزان ایران اسلامی معرفی می‌شد.

 نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" گفت: در شرایطی که مردم هلند هیچ آشنایی با این شخصیت نداشتند این داستان زمانی که ایران اسلامی در اوج جنگ با رژیم بعث عراق بود در کتب درسی کشور فرهنگ‌سازی می‌کرد.

وی با بیان اینکه تالیف‌گران کتب آموزشی در آن زمان با این داستان عجیب به دانش‌آموزان ظلم کردند خاطرنشان کرد: این اقدام در شرایطی بود که رزمندگان ایران اسلامی در خاکریزها قهرمانانه از جان و مال خود می‌گذشتند.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه سال‌ها بعد با گنجاندن داستان زندگی شهید حسین فهمیده در کتب درسی تالیف‌گران اشتباه پیشین خود را جبران کردند افزود: شیوه رزم و جنگ شهید حسین فهمیده تفکری عاشورایی و استراتژی تن در مقابل تانک بود.

این نویسنده مطرح کشور با اشاره به اینکه رژیم بعث عراق با شیوه جنگ کلاسیک و مجهز به سلاح و مهمات وارد میدان جنگ شد و رزمندگان انقلاب اسلامی با تن به جنگ آمدند حماسه آفریدند خاطرنشان کرد: شیوه جنگ با تفکر عاشورایی معادلات و محاسبات دشمن را فرو ریخت.

وی شیوه و مکتب جنگ دوران دفاع مقدس را مکتب عاشورایی عنوان کرد و با بیان اینکه این مکتب امروز به دنیا صادر شده است بیان کرد: استکبار و دشمنان در دنیای امروز تنها با تفکر عاشورایی مشکل دارند و ترویج این فرهنگ را با نابودی خود برابر می‌دانند.

نویسنده کتاب" پایی که جا ماند" با اشاره به حذف درس شهید حسین فهمیده از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان و با تاکید بر اینکه این اقدام موجب فاصله بین نسل چهارم انقلاب با شهید حسین فهمیده شدند خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی می‌دانند با جلوگیری از ترویج فرهنگ شهادت طلبی در ایران اسلامی به اهداف خود در دنیا می‌رسند.

حسینی‌پور با بیان اینکه امروز برترین چیزی که از ایران اسلامی به دنیا صادر شده فرهنگ ایثار، شهادت و تفکر عاشورایی است تاکید کرد: صادرات نفت و محصولات غیرنفتی برای کشور یک افتخار نیست، امروز باید به صادر شدن مدل جنگ حسین فهمیده به دنیا افتخار کنیم.

وی ریشه تمامی دشمنی‌های دنیای غرب با جمهوری اسلامی ایران را به‌دلیل تفکر عاشورایی دانست و با بیان اینکه این تفکر همواره در نسل جوان و شهید محسن حججی‌ها تجلی پیدا کرده است گفت: عکس اسارت شهید محسن حججی توسط نیروی داعشی تاریخ‌نگار مظلومیت تشیع و سند نابودی و خباثت داعش شد.

نویسنده کتاب" پایی که جا ماند" با تاکید بر اینکه شهید محسن حججی دین خود را به عاشورا و شهدای کربلا ادا کرده است تصریح کرد: انتشار عکس اسارت شهید محسن حججی موجب صادر شدن فرهنگ و تفکر عاشورایی به دنیا شده است.

حسینی‌پور با بیان اینکه کتاب "پایی که جا ماند" را به شکنجه‌گر دوران اسارتم در عراق تقدیم کردم و با این اقدام از خدا برای او عاقبت بخیری طلب کردم گفت: رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس با عشق جنگیدند و امام خمینی (ره) در مکتب عاشورایی عشق به شهادت را به نسل جوان منتقل کرد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار