امام جمعه کهنوج:

اطاعت از ولایت فقیه مهمترین رمز پیروزی در جنگ بود

امام جمعه کهنوج گفت: مدیریت جنگ توسط حضرت امام (ره) و اطاعت‌پذیری رزمندگان از ولایت فقیه مهمترین رمز پیروزی در جنگ 8 ساله با عراق بود.
کد خبر: ۲۵۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۷ - 26September 2017
اطاعت از ولایت فقیه، مهمترین رمز پیروزی در جنگ بودحجت الاسلام افشارمنش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در کرمان، اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره شهدای گمنام شهرستان کهنوج  برگزار می شود.
 
وی افزود: حرم مطهر شهدای گمنام کهنوج در مناسبت های مختلف میزبان مردم ولایت مدار کهنوج است و مراسم های مذهبی همانند زیارت عاشورا و دعای توسل در این مکان برگزار می شود.

امام جمعه کهنوج در ادامه گفت: فرهنگ دفاع مقدس از عاشورا گرفته شده است و اگر بخواهیم شباهت‌های حادثه عاشورا با دوران دفاع مقدس را ریشه یابی کنیم، می توان به مدیریت رهبری در جنگ توسط امام خمینی(ره) و رهبری حادثه عاشورا نیز به عهده ولی فقیه زمان، امام حسین(ع) اشاره کرد.

وی افزود: شباهت دیگر حادثه عاشورا با دوران دفاع مقدس، یاران و اصحاب امام حسین(ع) و رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که هر دو گروه گوش به فرمان امام و ولایت فقیه بر دشمن خود تاختند و ولایت مداری خود را ثابت کردند.

افشارمنش بیان داشت: جوانمردی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس و اصحاب امام حسین(ع) شباهت زیادی به یکدیگر داشتند و به عنوان مثال شهید «محمد شهسواری» که در اوج شجاعت مقابل دوربین‌های دشمن بعثی شعار «مرگ بر صدام ضد اسلام» سر داد، و از کسی هراس نداشت.

وی گفت: ما وظیفه داریم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان که در برابر هجمه‌های سنگین دشمن قرار گرفته اند، منتقل کنیم که یکی از این راه‌ها از طریق شرکت در اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی و زیارت حرم های شهدای گمنام است.

امام جمعه کهنوج افزود: مطالعه وصیت نامه، بررسی سیره و سبک شهدا نیز یکی دیگر از راه های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که جوانان و خانواده ها از این طریق با سبک زندگی شهدا آشنا می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه هرمکانی که در آن شهیدی دفن می‌شود قطعه‌ای از کربلاست و آن زمین تقدس پیدا می‌کند، افزود: با تلاش و همت مردم شهیدپرور کهنوج فاز اول یادمان شهدای گمنام کهنوج که در بهترین نقطه کهنوج واقع شده است رو به اتمام است وفاز دوم کار خود را آغاز کرده است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار