مسئول اردویی بسیج دانشجویی قم:

دوره آموزش «روایتگری انقلاب و دفاع مقدس» با حضور 100 نفر در قم برگزار شد

مسئول اردویی، راهیان نور و حفظ آثار دفاع مقدس بسیج دانشجویی قم از برگزاری دوره و کارگاه آموزش روایتگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور 100 نفر در قم خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ - 26September 2017
100 نفر در دوره آموزش «روایتگری انقلاب و دفاع مقدس» در قم شرکت کردند«مجتبی سیاری» مسئول اردویی، راهیان نور و حفظ آثار بسیج دانشجویی قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در قم، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه شگفت‌آور دفاع مقدس به نسل جوان و نسل آینده، اظهار داشت: در همین راستا برنامه‌ریزی‌هایی از سوی بسیج دانشجویی و با همکاری مرکز حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج قم صورت گرفت تا با برگزاری دوره و کارگاه آموزشی، زمینه گسترش فرهنگ روایتگری به صورت علمی و عملی در بین اقشار فرهیخته و علاقمند جامعه بوجود آید.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره مزبور با هدف ترویج و نشر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس با هدف ترویج و نشر فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و انتقال هنرمندانه آن به نسل جوان و تحکیم پیوند ارزشی و فرهنگی این نسل با دوران دفاع مقدس برنامه‌ریزی شد.

مسئول برگزاری دوره در ادامه موضوع تشکیل دوره و کارگاه «آموزش روایتگری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» را مورد توجه قرار داد و افزود: این دوره به صورت کشوری، با حضور 100 نفر منتخب از دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، اساتید دانشگاه‌ها و مربیان مدارس استان قم از 19 مردادماه برای برادران و 20 مرداد برای خواهران به تفکیک در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در شهر مقدس قم برگزار شد و دوره تئوری آن اکنون هفته‌های پایانی خود را می‌گذراند.

سیاری با اشاره به فرایند ثبت نام در دوره یادآور شد: پس از اعلام فراخوان ثبت نام، 115 نفر خواهر و 108 نفر برادر در دوره ثبت نام کردند، افراد به مدت یک هفته در برنامه مصاحبه حضور داشتند و پس از طی مراحل گزینش و مصاحبه، 50 نفر برادر و 50 نفر خواهر برای شرکت در دوره انتخاب شدند.

وی در خصوص مباحث دوره مزبور بیان داشت: مباحث این دوره و کارگاه در 21 عنوان کلی و بیش از 70 موضوع توسط اساتید توانمند کشوری تدریس می‌شود.

مسئول اردویی، راهیان نور و حفظ آثار دفاع مقدس بسیج دانشجویی قم ادامه داد: فراگیران پس از پایان دوره و کارگاه تئوری در اواخر مهرماه جاری، در دوره عملی و مسیرشناسی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور خواهند یافت و از نزدیک با آموزه‌های تئوری کارگاهی زیر نظر فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس آشنا خواهند شد.

وی خاطرنشان ساخت: برای افراد پس از پایان دوره و کارگاه و طی مراحل مشخص شده شامل قبولی در آزمون کتبی و عملی، مصاحبه تخصصی و شرکت در دوره عملی و مسیرشناسی، توسط سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه مجوز و گواهی روایت‌گری صادر می‌گردد.

سیاری افزود: منتخبان دوره، پس از اخذ گواهی و مجوز مربوطه، جهت روایت‌گری در کاروان‌های راهیان نور، یادواره های شهدا، دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز در سراسر کشور اعزام و به کارگیری خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار