این بیست و سه نفر میهمان جدید تلویزیون

استاپ‌موشن «این بیست و سه نفر» که برگرفته از کتاب «آن بیست و سه نفر» است روی آنتن تلویزیون رفت.
کد خبر: ۲۵۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵ - 26September 2017
این بیست و سه نفر میهمان جدید تلویزیونبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، یکی از جدیدترین برنامه‌های تلویزیونی که با آغاز هفته دفاع مقدس، پخش آن در همه شبکه‌های سیما شروع شده است، برنامه سیاسی تاریخی «این بیست و سه نفر» است؛ برنامه‌ای به کارگردانی سارا کاوه که به سبک استاپ موشن ساخته شده است.

این برنامه برگرفته شده از داستان‌های کتاب «آن بیست و سه نفر» است، کتابی که مجموعه خاطرات احمد یوسف‌زاده از دوران اسارتش در عراق نوشته شده. یوسف‌زاده به جز نویسندگی این کتاب، نریشن‌های نسخه تلویزیونی آن را نیز خوانده است.

مجری طرح برنامه «این بیست و سه نفر» که در 10 قسمت پنج دقیقه‌ای تولید شده، مرکز تلویزیون و انیمیشن سوره است، کاوه امیری جاوید تهیه کنندگی و امیررضا مافی نیز نویسندگی آن را برعهده داشته‌اند.

استاپ موشن یکی از تکنیک‌های انیمیشن سازی است که در آن شیئی را فریم به فریم حرکت داده و تصویر آن را توسط دوربین ضبط می‌کنند. از توالی این تصاویر به نظر می‌رسد که شیء به خودی خود در حال حرکت است. عروسک‌هایی با مفاصل متحرک یا عروسک‌های ساخته شده با خمیر در این تکنیک کاربرد زیادی دارند. در بسیاری از موارد به جای عروسک از اشیاء دیگری مانند انسان، وسایل خانه، گیاهان و... هم استفاده می‌شود. انیمیشن استاپ موشنی که در آن از انسان یا مدل‌های واقعی دیگری استفاده شده باشد را گاهی اوقات پیکسیلیشن (Pixilation) هم می‌نامند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار