لاریجانی در جمع خبرنگاران:

تالیف و انتشار کتاب‌های دفاع مقدس در سراسر کشور اقدامی قابل تقدیر است/ تجزیه عراق از اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است/ استقلال اقلیم کردستان تشنج جدیدی ایجاد می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم عراق باید آگاه به دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام باشند، گفت: تجزیه عراق و تضعیف کردن قدرت این کشور از اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۲۵۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ - 26September 2017
تجزیه عراق و سایر کشورهای اسلامی از اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه عکس، کتاب و آثار هنری دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه 4 مهر) در مجلس شورای اسلامی که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در بنیاد، تالیف و انتشار کناب‌های دفاع مقدس در سراسر کشور را اقدامی قابل تقدیر دانست.

لاریجانی در ادامه افزود: افتتاح مراکز فرهنگی با مضمون دفاع مقدس باید با گام های موثرتری در سراسر کشور پیگیری شود و مجلس در برنامه ششم توسعه به این موضوع پرداخته است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گرامی‌داشتن یاد و خاطره شهدا، کشور را در برابر بلایا و توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند و کشورهای اسلامی باید با اتحاد بیشتر در مقابل استکبار جهانی بایستند، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از عوامل ظهور پدیده شوم تروریستی داعش هستند و پس از سال‌ها ایستادگی و مقاومت نیروهای مردمی عراق در برابر این گروه جنایتکار، امروز متوجه این شده‌اند که نمی‌توانند با دست نشانده خودشان یعنی داعش کاری از پیش ببرند و از این رو به فکر تجزیه عراق و تضعیف کردن قدرت این کشور افتاده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از ابتدای ورود داعش به کشور عراق، کمک و یاری‌رسان مردم مظلوم عراق بوده است، گفت: تجزیه عراق به هیچ وجه به صلاح عراق، ایران و کشورهای اسلامی نیست.
 
وی گفت: ما گروه‌های مختلف عراق اعم از شیعیان، اهل‌سنت و اقلیم کردستان را کمک کردیم؛ چرا که ملت عراق یک ملت مسلمان است که مورد ظلم واقع شده است. زمانی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به این کشور حمله کردند به فکر این بودند که قانون اساسی این کشور را خودشان بنویسند، در آن زمان که عراق با بحران‌های شدیدی مواجه بود هیچ کشوری به یاری این کشور نشتافت. در این میان کمک‌های ایران و فتواهای مرجعیت عالی‌قدر عراق آیت‌الله سیستانی بود که باعث شد، ملت عراق در مقابل دسیسه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران معتقد است که ملت عراق یک ملت رشید و استوار می‌باشد و خودشان باید برای آینده‌ کشورشان تصمیم بگیرند. سرانجام تمام مقاومت‌های عراقی‌ها این شد که قانون اساسی این کشور به دست نخبه‌های این کشور نوشته شد و به تصویب پارلمان رسید.
 
لاریجانی گفت: در یک دهه اخیر این ایران بود که در کنار ملت عراق ایستاد و به آن‌ها کمک کرد تا بتوانند برای دولت خود یک ساختار دموکراتیک ایجاد کنند؛ چرا که از صدام صدمات فراوانی دیده بودند و ظلم‌های گسترده‌ای را متحمل شده بودند.

وی ادامه داد: این خواسته‌ ملت عراق بود که دولت وحدت ملی داشته باشد و به لطف خدا اینگونه شد. رئیس‌جمهور این کشور کُرد، نخست‌وزیرش از شیعیان و رئیس مجلس هم از اهل سنت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از کشورهای بزرگ و کشورهای منطقه مخالف شکل گرفتن دولت دموکراتیک عراق بودند، گفت: از همان زمان برخی از کشورهای بزرگ و کشورهای منطقه‌ای شروع به شیطنت و سنگ‌اندازی در راه استقلال عراق کردند و کوشیدند که گروه‌های تروریستی را در عراق پرورش و مورد حمایت قرار دهند. به محض اینکه ملت عراق خواستند بر آینده و سرنوشت کشورشان تسلط پیدا کنند،‌ گروه‌های تروریستی دست به جنایات و آشوب‌آفرینی زدند.
 
لاریجانی گفت: از آغازین روزهایی که گروه تروریستی داعش وارد عراق شد؛ تنها کشوری که به کمک این کشور شتافت ایران بود، و نزدیک به سه سال از آن دوران می‌گذرد که با رهنمودهای هدایت‌گرانه و صدور حکم جهاد مرجعیت شیعه آیت‌الله سیستانی باعث شده است که داستان داعش رو به خاموشی برود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله استقلال‌طلبی اقلیم کردستان عراق را مایه تاسف خواند و گفت: هنوز پرونده داعش بسته نشده است؛‌ چرا که قسمت‌های کوچکی مانده‌اند که باید از دست این گروه تروریستی آزاد شود؛ اما نکته‌‌ای که مایه تاسف است، این است که نگذاشتند بحران داعش تمام شود، آن‌ها بحران جدید و خطرناکی را رقم زدند و آن هم مطرح کردن بحث استقلال اقلیم کردستان است؛ از این رو به دوستانی که از اقلیم کردستان و از گروه‌های مختلف عراق به ایران آمدند به صراحت اعلام کردیم که این کار تشنج و درد سرهای جدیدی در کشور عراق خلق می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه استقلال‌طلبی اقلیم کردستان مورد حمایت ایران نیست، گفت: این کار برای اقلیم کردستان دردسر جدیدی به همراه دارد. تجزیه اقلیم کردستان، مورد حمایت هیچ کشوری نیست و جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها از تجزیه عراق، بلکه از تجزیه و شعبه شعبه شدن هیچ کشوری حمایت نمی‌کند. ایران تجزیه عراق را به مصلحت این کشور نمی‌داند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تجزیه کشورهای اسلامی و تضعیف کردن قدرت‌هایشان را از مهم‌ترین اهداف استکبار دانست و گفت: این سیاسیت آمریکا و رژیم صهیونیستی است که می‌خواهند عراق و کشورهای اسلامی را تجزیه کنند تا از اتحاد مسلمانان بکاهند و قدرت کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها