بازدید دانش‌آموزان از یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس اراک

در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس دانش‌آموزان دبستان دخترانه شاهد «ریحانه» از یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی بازدید کردند.
کد خبر: ۲۵۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ - 26September 2017
بازدید دانش‌آموزان اراکی از یادمان شهدای گمنام مرکزفرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی«فاطمه اعتصام» در حاشیه  بازدید دانش‌آموزان دبستان دخترانه شاهد «ریحانه» از یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به برگزاری این برنامه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های ما در امر تعلیم و تربیت نسل جوان جامعه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: در کنار برنامه‌های فرهنگی و پرورشی که از سوی مدرسه برای دانش‌آموزان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی می‌شود، حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار آنان از جمله برنامه‌های معنوی و فرهنگی  همیشگی ما است.

معاون دبستان شاهد دخترانه ریحانه اراک تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس علاوه بر اجرای برنامه‌های پیش‌بینی ویژه این ایام، بازدید از یادمان‌های شهدای گمنام شهر اراک و قرائت زیارت عاشورا توسط دانش‌آموزان از جمله مهم‌ترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های ما در طول سال تحصیلی است.

اعتصام با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص شهدا گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» از این رو حضور دانش‌آموزان در چنین فضاها و برنامه‌های فرهنگی و معنوی می‌تواند مسیر آشنایی آنان با اهداف و آرمان‌های شهدا را تسهیل بخشد.

وی ادامه داد: نسل جوان امروز جامعه ما نیازمند تزریق خوراک فرهنگی متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی است که پیوند آنان با شهدا می‌تواند بسترهای جامعه‌ای معنوی و ارزشی را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار