مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

دفاع مقدس جدای از عاشورا نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: دفاع مقدس جدای از عاشورا نیست و همه اتفاقات عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد.
کد خبر: ۲۵۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ - 26September 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، سرهنگ «احیا محمد امیری» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی ظهر امروز در جمع کارکنان شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار داشت: دفاع مقدس جدای از عاشورا نیست و همه اتفاقات عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد.

وی با اشاره به مشکلات کنونی جهان اسلام گفت: عدم آگاهی و بصیرت به اسلام ضربه می‌زند همین الان هم درحال ضربه خوردن هستیم الان در دنیا مسلمانان با هم در جنگ هستند و کشورهای غربی در حال ملاحظه اند.

وی ضمن تشریح تهاجم ناجوانمردانه عراق به میهن اسلامی گفت: عراق در اول جنگ 5 استان ما را اشغال کرد، مردم خرمشهر تقریبا تخلیه شدند ولی بستان، سوسنگرد و قصر شیرین همه یا کشته یا اسیر شدند، اسرای ما اغلب نظامی نبودند اما اسرایی که ما از عراق گرفتیم همه در خط مقدم گرفتیم یک نفر زن و بچه اسیر نداشتیم، ما مرد و مردانه در میدان جنگ با آنها جنگیدیم و در سنگر و خط مقدم اسیر گرفتیم، بیش از ۴۵ هزار اسیر داشتیم که همه فرماندهان و نظامیان عراقی یا اسرایی از کشور های دیگر بودند.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: قبل از انقلاب دنیا دو قطبی بود همه وابسته آمریکا یا شوروی بودند، هیچ کشوری جز این دو حالت نبود، ما هم قبل از انقلاب تحت سلطه آمریکا بودیم و اختیاری نداشتیم، کشور اسماً مال بود،پنجاه هزار مستشار نظامی از کشورهای دیگر در ایران مستقر بودند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب ایران، باعث شد تا همه تلاش کنند ما را زیر سلطه بگیرند، امام خمینی (ره) گفت ما می خواهیم روی پای خود بایستیم و شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی را مطرح کرد.

 امیری گفت: بعد از توطئه‌های فراروان بلوک شرق و غرب با هم متحد شدند و از دروازه عراق جنگ را به ملت ما تحمیل کردند ولی با  وجود رهبری امام خمینی (ره) و مردم دلاور و رشادت های رزمندگان ما کار به جایی نبردند.

دفاع مقدس جدای از عاشورا نیست 

وی در انتها  گفت: در دفاع مقدس بود که کشور ما اسلام را به دنیا نشان داد، اگر ایثار بچه ها نبود موفقیتی در جنگ نداشتیم، اعتقادات ما چیز دیگری است، همین موضوع باعث موفقیت ما در جبهه ها بود، کسانی که به جبهه می رفتند امیدی به بازگشت نداشتند ولی آگاهانه می رفتند، اگر اینگونه ایثارها نبود ما پیروزی نداشتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار