دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

پیشروی ارتش سوریه در شرق حمص/ شکست جبهه النصره در شمال حلب/ تأکید دمشق بر یکپارچگی عراق

ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در دو جبهه ضربات قابل توجهی به تروریست‌های تکفیری وارد کردند.
کد خبر: ۲۵۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ - 26September 2017
پیشروی ارتش سوریه در شرق حمص/ شکست جبهه النصره در شمال حلب/ تأکید دمشق بر یکپارچگی عراق
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، ارتش سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) ضمن پیشروی در صحرای سوریه توانستند، هجوم تروریست‌های تکفیری در شمال این کشور را دفع کنند.

در همین راستا، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی هجوم تروریست‌های جبهه النصره به سمت مناطق آزاد در حومه شهرک اشغالی «باشکوی» در شمال استان حلب را ناکام گذاشتند. جبهه النصره در حین عقب‌نشینی از این منطقه، چندین کشته و زخمی داد.

در جبهه صحرای سوریه نیز نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی به پیشروی خود در شرق استان حمص ادامه دادند. طی عملیات ارتش و مقاومت اسلامی در 24 ساعت گذشته در شرق استان حمص، 5 منطقه از لوث تروریست‌های وابسته به گروهک تکفیری داعش آزاد شد. همچنین ارتش سوریه و مقاومت اسلامی حدود 5 کیلومتر در مناطق تحت اشغال داعش در حومه منطقه «حمیمه» در حاشیه جنوب شرقی استان حمص پیشروی کردند. طی این عملیات‌های موفقیت‌آمیز، ده‌ها تن از تروریست‌های تکفیری کشته و زخمی شدند.

همچنین «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان سوری) اعلام کرد که طی عملیات‌های مشترک جنگنده‌های ارتش‌های روسیه و سوریه در استان‌های ادلب و حماه، بیش از 140 تروریست تکفیری کشته و صدها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

در استان درعا نیز طی انفجار یک بمب کار گذاری شده توسط تروریست‌های ارتش آزاد سوریه بر سر راه یک یگان از نیروهای داعش در اطراف شهرک «عدوان» در غرب این استان، 6 تن از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیدند و 3 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین تظاهراتی توسط اهالی شهرک «تسیل» در غرب استان درعا علیه نیروهای داعش صورت گرفت. اهالی این منطقه خروج نیروهای داعش از شهرک خود را خواستار شدند. یک کودک سوری نیز در پی انفجار یک گلوله در محله «سبیل» در شهر درعا به شهادت رسید.

در استان حلب نیز در پی حمله خمپاره‌ای تروریست‌های تکفیری به محله «فرقان» در شهر حلب، یک شهروند زن سوری مجروح شد. این حمله از محل استقرار تروریست‌ها در حومه غربی شهر حلب، که تحت سیطره تروریست‌های تکفیری قرار دارد، انجام شد.

از استان‌های دیرالزور و حسکه نیز خبر می‌رسد که درگیری شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» با تروریست‌های داعش همچنان ادامه دارد. طی این نبردها، یک شبه‌نظامی کرد در جنوب شهر «شدادی» در جنوب استان حسکه کشته شد.

کردها همزمان با این درگیری‌ها، مدعی شدند که نیروی هوایی ارتش روسیه یگان‌های آن‌ها را در کارخانه گاز «کونیکو» در شرق سوریه هدف حمله قرار داده‌اند که موجب زخمی شدن 6 نفر از نیروهای کرد شده است. این ادعا توسط وزارت دفاع روسیه رد شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین ادعاهای رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها در مورد حمله به مناطق مسکونی در استان ادلب را تکذیب کرد. این وزارت‌خانه همچنین از تروریست‌های مسلح معارض سوری خواست که گذرگاه گمرکی «نصیب» در استان درعا را باز کنند تا راه برای ارسال کمک‌های انسانی و تجاری هموار شود.

وزارت دفاع روسیه همچنین از 15 مورد نقض آتش‌بس در استان‌های دمشق، لاذقیه، حمص، حماه و درعا طی 24 ساعت گذشته خبر داد. به گفته وزارت دفاع روسیه، بیشتر موارد نقض آتش‌بس در مناطق تحت اشغال داعش و النصره رخ داده است. این وزارت‌خانه در ادامه به پایان عملیات انتقال 225 تن مواد غذایی، دارو و مایحتاج به یکی از شهرک‌های واقع در حومه دمشق اشاره کرد.

در زمینه تحولات داخلی، «طلال برازی» استاندار حمص در بازدید از شهر تدمر اعلام کرد که «میزان امنیت در مناطق واقع میان تدمر تا دیرالزور به برکت فداکاری ارتش عربی سوریه بسیار زیادتر از گذشته شده است.» وی در ادامه بر تسریع روند بازگشت آوارگان به استان حمص و تأمین شرایط مناسب در این مورد تأکید کرد.

در زمینه تحولات بین‌المللی نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماس با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود در مورد تحولات منطقه بویژه سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

همچنین ارتش ترکیه اقدام به ارسال واحدهای کماندویی خود به شهر مرزی «ریحانلی» در استان جنوبی «هاتای» واقع در مرز با سوریه کرد. این واحدهای رزمی توسط یگان‌های زرهی نیروی زمینی ارتش ترکیه پشتیبانی می‌شوند.

خبرگزاری آناتولی با اعلام این موضوع، از اجرای این انتقال گسترده زیر سایه مراقبت‌های شدید امنیتی خبر داد.

این جابجایی گسترده در راستای صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور ترکیه اجرا شد. رجب طیب اردوغان با اشاره به همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق، بر استفاده از «تمام گزینه‌های ممکن» برای مقابله با هر نوع تهدید از داخل خاک عراق و سوریه تأکید کرد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها