همسر شهید الله‌کرمی در مراسم میثاق خانواده شهدا با آرمان‌های امام (ره):

پس از قرن‌ها، هنوز پرونده اسامی شهدای عاشورا باز است

همسر شهید الله‌کرمی گفت: درست است که ما در عاشورا نبودیم اما پرونده شهدای عاشورا باز است و به اسامی شهدا اضافه می‌شود.
کد خبر: ۲۵۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ - 26September 2017

پرونده شهدای عاشورا باز استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس،‌ اهوارکی همسر شهید جواد الله کرمی در مراسم تجدید میثاق جمعی از خانواده شهدا و زنان فرهیخته و ایثارگر با آرمان‌های امام (ره) که در مرقد مطهر امام خمینی (ره) انجام شد، به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: همسرم توفیق داشت تا 5 سال در سوریه خدمت کند. جواد سه مرتبه مجروح شد و نهایتا 19 اردیبهشت 95 به شهادت رسید. از وی دو فرزند به یادگار برایم مانده است.

وی افزود: وقتی به شهدا نگاه می‌کنم، به بصیرت آن‌ها غبطه می‌خورم که چگونه در اوج احساسات به خانواده توانستند از وابستگی‌هایشان دل بکنند و به سوریه بروند. همسرم طاقت زمین خوردن بچه‌هایمان را نداشت اما با این وجود جهاد را ارجح دانست.

همسر شهید الله کرمی خاطرنشان کرد: هر بار که از همسرم سوال می‌شد: «فرزندان و همسرت پس از شهادت تو چه کار کنند؟» می‌گفت: «خانواده‌ام خدا را دارند. خداوند حامی بچه‌های من خواهد بود.» بعد از شهادت وی، حضور خدا را به خوبی در زندگی احساس کردیم. برخی به من می‌گویند: «چطور اجازه دادی که همسرت به سوریه برود؟» از سوال این افراد ناراحت شده و تعجب می‌کنم. پاسخ می‌دهم: «یک عمر در مراسم امام حسین(ع) سینه زدیم و گفتیم که ای کاش در صحرای کربلا همراهت بودیم. حالا چطور مانع رفتن همسرم برای دفاع از حرم آل الله شوم؟!»

وی با بیان اینکه درست است که ما در عاشورا نبودیم اما پرونده شهدای عاشورا باز است و به اسامی شهدا به آن اضافه می شود، عنوان کرد: با خود عهد بستم که اگر روزی مانع رفتن همسرم شوم، دیگر در مراسم عزای امام حسین(ع) شرکت نکنم. اگر من مانع رفتن همسرم به سوریه می‌شدم، چه فرقی با زنانی داشتم که اجازه ندادند همسرانشان با امام حسین (ع) بیعت کنند.

همسر شهید الله کرمی با اشاره به همسر زهیر، گفت: زهیر همیشه سعی می‌کرد که طوری رفت و آمد کند تا با امام حسین (ع) هم مسیر نشود. روزی که امام حسین (ع) وی را فراخواند. زهیر به اصرار همسرش دعوت امام حسین (ع) را پذیرفت. وی پس از دیدار با امام (ع) با وی بیعت کرد و سرانجام یکی از اصحاب عاشورایی امام حسین (ع) شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار