وصیت‌نامه شهید حمید عابدی/ بر سر مزارم اشکی جاری نشود

شهید عابدی در وصیت‌نامه خود آورده است: من در دنیا هیچ چیزی نداشتم که مانع شهید شدنم باشد و انتظار دارم که هر برادر و خواهری که سر مزار من می‌آید گریه نکند و اشکی جاری نشود.
کد خبر: ۲۵۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ - 26September 2017
به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «حمید عابدی» 15 دی 1344 در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه شد و در نهایت در 19 بهمن 1361 طی عملیات والفجر مقدماتی در فکه به درجه شهادت نائل آمد.
 
متن وصیت‌نامه‌ای که از این شهید والامقام به یادگار مانده است را در ادامه می‌خوانید:
 
وصیت‌نامه شهید حمید عابدی/ بر سر مزارم اشکی جاری نشود 
 
«بسمه تعالی
 
جاء الحق و زهق الباطل
 
بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود (امام خمینی)
 
پس از عرض سلام به تمام آشنایان و فامیل و غیره وصیت‌نامه خود را شروع می‌کنم. من در دنیا هیچ چیزی نداشتم که مانع شهید شدن من باشد و انتظار دارم که هر برادر و خواهری که سر مزار من می‌آید گریه نکند و اشکی جاری نشود. من نمی‌خواهم که پدر و مادر خود را برنجانم اما این وظیفه‌ای بود که بر دوش من بنده‌ی گناهکار بود و دیر یا زود باید این گناه خود را می‌شستم و آن هم با خون شهادتم پاک می‌شود که خداوند متعال مرا طلبیده است و امیدوارم که شما بعد از شهادت من از دوستان و آشنایانم حلالیت بطلبید و دوست دارم وقتی شهید می‌شوم با خیالی راحت چشمم را ببندم.
وصیت‌نامه شهید حمید عابدی/ بر سر مزارم اشکی جاری نشود 
 
و مطمئن باشید که شما را فراموش نمی‌کنم. باز هم می‌گویم خواهشمندم که حلالیت من را از تمام آشنایان و دوستانم بطلبید و دعا کنید که خداوند متعال مرا ببخشد. با تشکر از شما پدر و مادر که تمام عمر به من محبت کرده‌اید و از شما پدر و مادر عزیز شرمنده هستم که نتوانستم از شرمندگی شما در بیایم امیدوارم که شما مرا ببخشید و از برادرانم طلب حلالیت بکنید و امیدوارم که برادرانم راه ما شهیدان را دنبال کنند و برادران کوچکترم و خواهرم می‌توانید با درس خود مشتی بر دهان امپریالیسم بزنید. دیگر مطلبی برای گفتن ندارم و از شما می‌خواهم که به جان امام دعا کنید.
 
خدا یار تمام آنهایی که راه حسین (ع) را ادامه‌ می‌دهند باشد
 
خدانگهدار
 
خدایا خدایا تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار»
 
انتهای پیام/ 111
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار