سردار شیخی:

دفاع مقدس عامل اصلی خودکفایی ملت ایران است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران گفت: از مهم‌ترین برکات هشت سال دفاع مقدس، تکیه بر دانش بومی و در واقع خودکفایی اقتصادی و نظامی ایران است که باعث شد ملت ایران بدون دادن ذره‌ای از خاک خود به دشمن، پیروز و سربلند از این جنگ فرسایشی هشت ساله عبور کند.
کد خبر: ۲۵۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ - 27September 2017

دفاع مقدس عامل اصلی خودکفائی ملت ایران استبه گزارش دفاع پرس از تهران، سردار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد «رودهن» برگزار شد، اظهار داشت: اگرچه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به ظاهر در 31 شهریور سال 1359 آغاز شد؛ اما از مدت‌ها قبل رژیم بعثی «صدام» تحرکات مرزی خود علیه ایران را آغاز کرده بود.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و شکل‌گیری دکترین «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» در سیاست خارجی جمهوری اسلامی، نظام دوقطبی حاکم برجهان «لیبرال سرمایه داری غرب و مارکسیسم، سوسیالیسم شرق» منافع خود را به شدت در منطقه مهم خاورمیانه در خطر می‌دید، لذا هر دو بلوک و به‌ویژه بلوک غرب به رهبری آمریکا به طرق مختلف کوشیدند تا این نظام اسلامی نوپا خاسته را با چالش و فروپاشی مواجه سازند و در واقع از صدور ایدئولوژی انقلاب به سایر ملت‌های منطقه و بیداری اسلامی و انقلابی آنان جلوگیری کنند.

سردار«شیخی»تصریح کرد: تحریم اقتصادی، ترور فیزیکی، تحریک قومیت‌ها و تلاش برای تجزیه سرزمینی، حمله نظامی در ماجرای گروگان گیری، کودتا و... سایر راه کارهائی بود که آن‌ها برای ساقط کردن و یا تحت فشار قراردادن نظام جمهوری اسلامی، به کاربستند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران افزود: وقتی که دنیای استکبار جهانی از این حربه‌ها به نتیجه‌ای نرسید، با تحریک «صدام» که نفس سیادت و رهبری بر جهان عرب را در سر می‌پروراند، زمینه جنگ نظامی علیه ایران را فراهم کرد.

صدام که به خیال خود زمینه را برای حمله به ایران با توجه به مشکلات سیاسی، اقتصادی و نظامی این رژیم تازه به حیات رسیده فراهم می‌دید، به بهانه عدم انتفاع از قرارداد صلح 1975 الجزایر و همچنین باز پس گیری جزایر سه گانه، به ایران حمله نمود.

سردار شیخی با اشاره به نقش بی‌بدلیل امام خمینی (ره) در مدیریت بحران و رهبری داهیانه ملت، افزایش بصیرت عمومی در مقابل جبهه استکبار، وحدت نیروهای مسلح، ایجاد و تقدیت روحیه ایثارگری و شهادت طلبی در راه دین و انقلاب را براساس الگوگیری از آموزه‌های نهضت حسینی (ع)، از ثمرات این رهبری و مدیریت ارزشمند امام خمینی (ره) دانستند که مانع از پیروزی دشمن مجهز علیه ملت قهرمان ایران اسلامی شد.

وی افزود: از مهم‌ترین برکات هشت سال دفاع مقدس، تکیه بر دانش بومی و در واقع خودکفائی اقتصادی و نظامی ایران است که باعث شد تا ملت ایران بدون دادن ذره‌ای از خاک خود به دشمن، پیروز و سربلند از این جنگ فرسایشی هشت ساله عبور کند.

سردار شیخی در پایان تصریح کرد: امروز نیز با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ملت ایران با تکیه بر همان روحیه جهادی و خودکفائی و ظلم ستیزی ناشی از دوران دفاع مقدس، در برابر همه هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمن، پرصلابت به مسیر رشد و تعالی خود ادامه می‌دهد و این جمله زیبای ایشان که فرمودند: «این جنگ، گنج است که باید استخراج شود»، رسالت ما را در بزرگداشت، یادآوری و انتقال ارزش‌های آن برای آحاد افراد جامعه و به‌ویژه نسل جوان، سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها