میدان امام حسین زودتر به میزبانی شهید «حججی» رفت

ستاد استقبال دانشجویی از پیکر مطهر شهید «محسن حججی» همزمان با تشییع آن شهید بزرگوار در حرم رضوی، در میدان امام حسین تهران اقدام به پخش تصاویری از وی به همراه شاخه‌های گل کرد.
کد خبر: ۲۵۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶ - 26September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ماجرا از انتشار تصاویری آغاز شد. جوانی توسط یزیدیان در «التنف» که منطقه مرزی بین سوریه و عراق به شمار می‌رود اسیر شد اما چهره و چشمانش نشان از 2چیز داشت. صعوبت میدان جنگ و صلابت حیدری.

همه اینها باعث شد دریای شورانگیز چشمانش چشم جهانیان را مبهوت سازد. محسن حججی جوانی اهل نجف‌آباد بود که بدون سر و صدا با گمنامی هرچه تمام‌تر پس از سال‌ها اقدامات آتش به اختیار که هر کدام طنین تمیزی از فرمان رهبرش بود برای دفاع از حرم حضرت زینب به سوریه رفت، در بیابان‌ها اسیر شد و پس از 2 روز طعم شهادت را با چاقوی دواعش چشید.

او هم بسیجی بود هم جهادگر، هم دوران دانشجویی را سپری کرده بود و هم حال با شهادت مسیر رفته را بازگشت. بی‌سبب نیست دانشجویان در این مدت با کمترین ابزارها ستاد استقبالی تشکیل و عطش آمدنش را رخنمون کردند. ستادی که از زمان بانگ بازگشتش کار خود را آغاز کرد.

«شهید حججی عزیز حجت خداوند در مقابل چشم همگان شد» رهبر معظم انقلاب محسن را حجت خداوند معرفی و مصداق نمایان آن در مقابل چشمان دانستند.امروز نیز چون یوم‌های گذشته و همزمان با مراسم استقبال از حجت خدا در کنار آل خدا در مشهد مقدس جمعی از دانشجویان به میدان امام حسین میزبان تکه پیکر آن شهید بزرگوار رفته و با اهدای گل و عکس یاد او را گرامی داشتند.

وقتی خود را به این گردهمایی دانشجویی و مردمی رساندیم لذت صحنه‌ها برایمان باورنکردنی بود. مردم چقدر با عشق منتظر فرزند انقلاب بودند و با هر تفکری و هر پوششی انتظار را فریاد می‌کشیدند.

ابتدا با پیرمردی آذری زبان هم کلام شدیم وقتی طنین مداحی حماسی در فضا پخش بود اشک‌هایش را از گونه‌ها پاک می‌کرد و چندین بار گفت در زندگی‌ام ناظر بازگشت شهدای بسیاری بودم اما این جوان با همه آنها فرق می‌کند. نمی‌دانم چرا؟

کمی آنطرف‌تر چند جوان نظاره‌گر داستان بودند. برق چشمانشان از تمامی زیبایی‌های دنیوی اطراف گرفته و معطوف به فعالیت دانشجویان بود. حال زیبایی داشتند اما نه نماد جوان مومن انقلابی بودند نه دارای ژن خوب. با فریاد بی‌صدای خود می‌گفتند منتظر مسافر خواهر ابا عبدالله هستیم.

در میان جمعیت زن میانسالی بانگ می‌زد تا حججی‌ها هستند اسلام زنده خواهد بود و تا آنها هستند ما امنیت داریم. خوشحالم چون حججی‌ها داریم اما قلبم فشرده است وقتی می‌فهمم سر و دست آمده است.

سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران بیان داشته بود «منطقه‌ای که شهید حججی در آن شهید شده را تصرف کردیم اما نتوانستیم اجزای بدنش را پیدا کنیم. گروه تروریستی داعش درنهایت بی‌رحمی به پیکر این شهید دست‌ها و سر او را از پیکر جدا کرده بودند».

دانشجویان امروز در میدان امام حسین اعلام کردند منتظریم پس از مدت‌ها چشم انتظاری ساعت‌های دیگر میزبان شایسته‌ای برای استقبال از محسن حججی باشیم.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها