حجت الاسلام رئیسی:

شهید «حججی» محور وحدت در کشور شد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهید حججی یک توفان ملی از شور تا شعور را در کشور ایجاد کرد و محور وحدت برای همه دیدگاه‌ها و سلایق در کشور شد.
کد خبر: ۲۵۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ - 26September 2017
شهید «حججی» محور وحدت در کشور شد
به گزارش دفاع پرس از مشهد، در پنجمین روز از ماه عزای آل الله مشهدالرضا میزبان پیکر مطهر شهید بی سر مدافع حرم پاسدار رشید اسلام «محسن حججی» بود.
 
مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید والامقام عصر امروز با حضور خیل عظیم زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی، مسئولین استانی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و خانواده‌های معظم شهدا و یادگاران دوران دفاع مقدس در صحن جامع رضوی حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: در محضر مقدس حضرت رضا (ع) و در حضور زائری بی سر و دل‌هایی که نام و یاد حسین (ع) دارد و چشم‌هایی که گریان حسین (ع) است، ادای احترام می‌کنیم به یک یار جوان بی سر که میهمان این حرم نورانی است.
 
وی افزود: جوانی که در سال 1385 به امام حسین(ع) متوسل شد که خداوند به محرم امام حسین(ع) او را محرم کند و خدا دعایش را استجابت کرد.
 
رئیسی خاطر نشان کرد: شهید حججی با آرامشی که داشت یکی از جلوه‌های عاشورای حسینی شد.
 
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: از آدم تا خاتم آنچه در گفته‌های آنان است نام اباعبدالله الحسین (ع)، عاشورا و یاد کربلا و پیام‌های آنان است. چر اینقدر از سوی حضرات معصومین و بزرگان تاکید بر عاشورا شده است؟
 
وی با طرح این سوال که چرا باید عاشورا بماند؟ گفت: تلاش کردند عاشورا نماند و عاشورا در عاشورا بماند و پیام عاشورا به عصرها و نسل‌ها نرسد اما بزرگان دین تلاش کردند عاشورا بماند. چون عاشورا رمز بقای دین و رمز اجرای احکام الهی است. عاشورا برای این است که ظلم و ستم در عالم پا نگیرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: عاشورا برای این است که تا زمین زمین است و زمان زمان است فریاد استغاثه اباعبدالله (ع) موجب بیداری همگان می‌شود. عاشورا قلب تپنده تاریخ اسلام و تشیع، خاستگاه تولد جهاد و شهادت است. عاشورا و مکتب سیدالشهدا (ع) مکتب الهام بخش آزادمردان و آزادزنانی است که برای مبارزه با استکبار قیام کردند.
 
رئیسی تاکید کرد: جاهلیت مدرن می‌خواهد آثار عقل و تدبر و مظاهر انسانیت را در عالم محو کند. در مقابل این جاهلیت مدرن همان خون اباعبدالله بیدادگری می‌کند و باعث بیداری می‌شود. انقلاب اسلامی جلوه‌ای از خون اباعبدالله (ع) است. بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان نتیجه خون شهدا است که جهل زدایی می‌کند.
 
وی افزود: زورگویان به دنبال آن هستند که افکار جاهلی را بر عالم حاکم کنند. عده ای را به عنوان داعش و القاعده به راه انداختند تا در کشورهای اسلامی خون بریزند و سر از تن مسلمانان جدا کنند. مستکبرین عالم با سوار شدن بر جهل و بی اطلاعی افراد جاهل از آنها بهره می برند تا کشورهای اسلامی از اخلاق و انسانیت بهره ای نداشته باشند و در این راه مستکبرین زحمات زیادی کشیدند.
 
تولیت آستان قدس رضوی یاد آور شد: مقتدای بصیرت آفرین ما با رصد کردن شرایط دشمن، پرچمی را که به وسیله امام راحل برافراشته شد و در تداوم آن رهبر انقلاب علمدار این انقلاب شد باعث شد تا ملت ما با بصیرتی عاشورایی حسینی زندگی کنند.
 
وی ادامه داد: مستکبرین عالم می خواهند در کشورهای اسلامی ندایی از اسلام و قرآن نباشد. اگر شهید حججی ها و دیگر شهدای مدافع حرم و تلاش مسلمانان سوریه و لبنان نبود باید در داخل کشور با داعش می جنگیدیم. رهبر انقلاب با تدبیری که اندیشیدند با انجام ماموریت مستشاری مدافعین حرم، دشمن را در آن سوی مرزها زمین گیر شد. ان شاالله همانطور که بانگ آزادی خرمشهر و حلب را شنیدیم به حول و قوه الهی هر چه زودتر آزادی مسجدالاقصی و فلسطین را شاهد باشیم.

رئیسی گفت:  شهید حججی برای ما حجت خدا شد تا پی به قساوت و شقاوت دشمنان خدا ببریم و مسلمانان در مقابل دشمنان هوشیار باشند. او برای ما حجت حدا شد تا دشمن شناس و دشمن ستیز باشیم. شهید حججی حجت خدا، برای تداوم عاشورا است. استغاثه امام حسین (ع) در عالم لبیک گو دارد و به ما می گوید کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.
 
وی خطاب به شهید حججی و شهدای مدافع حرم گفت: شما بازی دشمن را خوب بر هم زدید. شما فضای کشور را به عطر بهشتی شهادت معطر کردید. شهید حججی یک توفان ملی از شور تا شعور در کشور ایجاد کردید و محور وحدت برای همه دیدگاه ها و سلایق شد.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شهید حججی تعلق به همه دارد و برای همه رمز وحدت شد. جوانان ما در مقابل زورگویان می ایستند و از هیچکس واهمه ندارند و این سند را به نام خود ثبت کرده اند که جوانان عاشورایی به برکت سیدالشهدا (ع) شکست ناپذیر هستند.
 
تولیت آستان قدس رضوی در پایان خطاب به مسئولین کشور گفت: با وجود این سرمایه های بزرگ اجتماعی و جوانان برومند و مخلص تمام گره ها بدست توانای این جوانان قابل گشایش است نه به دست بیگانگان.
 
همچنین در ابتدای این مراسم امیر عارف و احمد واعظی به ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان پرداختند.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار