یوسف‌پور:

بیداری اسلامی رشحه‌ای از انقلاب اسلامی است

نویسنده کتاب «بیداری اسلامی، امتداد تمدن اسلامی» گفت: امام خمینی و مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف تاکید داشتند که انقلاب اسلامی در حال صدور به کشورهای دیگر است و این به سبب انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۲۵۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰ - 26September 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین رونمایی از کتاب «بیداری اسلامی، امتداد تمدن اسلامی» عصر (سه‌شنبه چهارم مهر ۱۳۹۶‌) در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.
 
«احمد یوسف‌پور» نویسنده این کتاب در ابتدای این مراسم اظهار داشت: زمانی که جهان تک قطبی بر عالم حاکم بود یک اتفاق نادری افتاد؛ امام خمینی با ارائه نظریه ضد سکولار خود یعنی تشکیل حکومت اسلامی را مطرح کرد و جهان را از حالت تک قطبی بیرون آورد. و رشحه‌ای از آن انقلاب در سال ۵۷ بیداری اسلامی در هشت کشور اسلامی بود.

وی در ادامه گفت: امام در سال ۱۳۴۲ این حرکت را آغاز کرد و در سال ۵۹  از بیدتذی اسلامی سخن گفت. بعد از ایشان نیز در حدود ۱۰ سال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند بیداری اسلامی در آستانه صدور است. بر خلاف برخی از روشنفکران، اندیشمندان غربی به این جمله فکر کردند. دو سال  پیش هم رهبر انقلاب از افول رژیم صهیونیستی تا ۲۵ ساا آینده صحبت کردند. از آن تاریخ به بعد اسراییل غاصب دست به اقداماتی زد و هر اقدام این رژیم اشغالگر سبب شد که بیداری اسلامی نفوذ بیشتری در کشورهای دیگر داشته باشد.

این پژوهشگر تمدن اسللمی افزود: هدف اصلی ایران است که این انقلاب را صادر کند. مستضعفین جهان بیدار شده‌اند و بیداری اسلامی را درک کرده اند. این مفاهیمی است که در کتاب به آن پرداخته شده است.  فضای دیگر کتاب این است که باید بگویم این کتاب امتداد خون حاج «رضا فرزانه» است.

وی در پایان گفت: در جلد دوم کتاب اقتصاد مقاومتی امتداد تمدن اسلامی را خواهیم نوشت. جلد دوم کتاب نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید. و بحث خواهد شد که اقتصاد مقاومتی تنها راه رسیدن مسلمانان جهان به آزادی است.

انتهای پیام/ ۱۶۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار