با حضور سردار سلامی؛

«خانه‌ موزه» شهیدان زین‌الدین در قم افتتاح شد

«خانه‌ موزه» شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان استان در قم افتتاح شد.
کد خبر: ۲۵۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹ - 27September 2017
«خانه‌موزه» شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین در قم افتتاح شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم افتتاح «خانه موزه» شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین، در شب سالگرد تولد شهید مجید زین‌الدین در قم برگزار شد.

در این مراسم، «سقائیان نژاد» شهردار قم، سردار «غلامرضا احمدی» فرمانده سپاه استان قم و حجت‌الاسلام سیدرضا اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، خانواده شهیدان زین‌الدین و جمعی از رزمندگان لشکر 17 در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

«سید مجید رفیعی» مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم در این مراسم طی سخنانی، افتتاح این خانه موزه را گام موثری در ثبت یکی از یادمان‌های خاطره‌انگیز دوران دفاع مقدس و موجب آشنایی بیشتر جامعه با آن خواند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته گروه‌‌های مختلفی از جمله دانشجویان برای دیدن این مکان مراجعه می‌‌‌کردند و امشب که در هفته مقدس و در شب تولد شهید «مجید زین‌الدین» به خانه موزه تبدیل شده، بازدید از آن و آشنایی با سیره و سبک زندگی این خانواده برای همه گروه‌ها میسر گشته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: این سازمان از زمان اعلام موافقت تبدیل خانه به «خانه موزه» ظرف مدت یک هفته آن را برای بازدیدکنندگان مهیا کرده و امیدوارم در آینده بتوانیم با انجام کارهای تکنیکال و دیجیتال، گام موثری در معرفی هر چه بهتر فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان برداریم.

مرتضی سقائیان‌‌نژاد شهردار قم نیز در این مراسم، اظهار داشت: این «موزه خانه»، همچون فانوس‌های دریایی سر راه جوانان و پیروان راستین حق و حقیقت قرار می‌گیرد تا در دریای پرتلاطم زندگی راه را گم نکنیم.

وی با اشاره به اینک ارزش‌هایی در خانه شهیدان زین الدین نهفته شده که باید آن را حفظ و پاسداری نماییم، افزود: سیره سیدالشهدا(ع) سیره حضرت ابراهیم(ع) و سیره رشد و تکامل است و شهدا نیز همین مسیر امام حسین(ع) گام برداشتند.

سردار «حسین کاجی» راوی دفاع مقدس و همرزم شهیدان زین‌الدین نیز طی سخنان کوتاهی، سه خاطره از شهید مجید و مهدی زین‌الدین نقل کرد.

«زینب اسلام دوست» مادر شهیدان زین‌الدین نیز با اشاره به اینکه در همین منزل، خبر شهادت دو فرزندم را آوردند، گفت: این محفل، محفلی است که زمین را به آسمان دوخت.

وی خصوصیاتی از این دو شهید و مبارزات انقلابی آنان به همراه پدرشان و همچنین ابتلائاتی که «مهدی» در زندگی خود با آن مواجه شده و از آن با پیروزی عبور کرده است، بازگو کرد.

سخنران ویژه مراسم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود که ضمن گرامیداشت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، با بیان اینکه امروز مهدی زین‌الدین برای ما تاریخ می‌نویسد، اظهار داشت: ما مدیون شهدا هستیم و هر چه داریم متعلق به این شهدای بزرگوار است.

در این مراسم، صوت سخنرانی حماسی مادر شهیدان زین الدین در هنگام تشییع فرزندان شهیدش در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در اول آذر سال 63 و نیز بخشی از سخنرانی این شهید بزرگوار در جمع لشکر، پخش شد.

همچنین «زینب رنجبری» کودک هنرمند ناشنوا به اجرای هنرمندانه سرودی در وصف امام زمان(عج) پرداخت که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

در این مراسم، تابلو نقاشی تصویر شهید مهدی زین‌الدین که به طور همزمان توسط «علی علیجان‌زاده» هنرمند بسیجی استان کشیده شد، پس از امضای سردار سلامی و دیگر میهمانان مراسم، جهت ثبت یادگاری به «موزه خانه» تحویل شد.

خانه موزه شهیدان زین‌الدین در کوچه شماره 30 خیابان شهدا صفائیه) قم واقع شده است و مشتمل بر بخش‌های نگارخانه، حسینیه شهدا، اتاق روایت زندگی شهدا، عکاس‌خانه و کافه کتاب دفاع مقدس است.

این مکان از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و با همکاری خانواده معظم شهیدان، راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها