حجت‌الاسلام علوی در اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور:

رویکرد وزارت اطلاعات در معضلات اجتماعی، فرهنگی است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز با عرفان‌های کاذب مانند شیطان پرستی در جامعه روبرو هستیم،گفت: این امور تنها با راهکار فرهنگی درمان می‌شوند و نمی‌توان این پدیده‌ها را با برخورد امنیتی حل کرد.
کد خبر: ۲۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ - 24August 2014

رویکرد وزارت اطلاعات در معضلات اجتماعی، فرهنگی است

به گزارش " دفاع پرس "، حجتالاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که صبح امروز در مجموعه همایشهای رازی برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهارداشت: امیدوارم خداوند توفیق ادامه راه این شهیدان را به ما عطا کند.

وی با اشاره به تاکید مکتب اسلام در حوزه علم و دانش تصریح کرد: آیات ابتدایی سوره علق که بر انسان نازل شد بر علم و دانش تاکید میکرد چراکه حکمت گمشده مومن است و پیامبر نیز در سوره خود بر ارزش بالای عالمان نسبت به عابدان تاکید کردهاند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در صدر اسلام قراری گذاشته بودند که هر کدام از اسرا بتواند به  10 نفر خواندن و نوشتن بیاموزد آزاد میشود بنابراین رویکرد مکتب اسلام همواره در تولید علم و دانش بوده است.

حجتالاسلام علوی با بیان اینکه با ورود اسلام به ایران شاهد دانشمندان برجستهای و درخشش آنان بودیم تصریح کرد: در گفتههای پیامبر(ص) آمده است که اگر علم در ثریا نیز باشد ایرانیان به آن دست پیدا میکنند بنابر این باید در عرصه علمی پرشتابتر گام برداریم چرا که استعدادهای بیشتری در این زمینه داریم.

وی با بیان اینکه خداوند به دانشمندان مقام والایی را اعطا کرده است خاطر نشان کرد: باید در تاریخ اسلام بنگریم شاهدیم که هر جا اسلام به سرزمین پا گذاشته است تحول اساسی در آن منطقه ایجاد کرده است که امثال آن را در اسپانیا، آندولس کشورهای شمال آفریقا و مغرب شاهد هستیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه به گفته جامعه شناسان اروپایی، دانش اروپایی متاثر از اسلام و اندیشمندان اسلامی است تصریح کرد: مکتب اسلام و آموزههای دانشمندان مسلمان تاثیرات شگرفی را بر دانش اروپایی پس از قرون وسطی داشتهاند و انقلاب اسلامی به احیای تمدن اسلامی گام برداشت که باید در بازآفرینی این تمدن گام برداریم و آموزش و پرورش رکن  اساسی این بازآفرینی است.

حجتالاسلام علوی با بیان اینکه آموزش و پرورش بستری مکتبی انسانساز نقش اساسی در این امر دارد تصریح کرد: باید رویکرد تربیت محور را در کشور ادامه دهیم چرا که این امری بوده است که پیامبران نیز بر آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان نقش عمدهای را ایفا میکند تصریح کرد: اگر نسلمان از کودکی با احترام و کرامت برخورد شود تاثیر عمدهای را در این امر خواهد داشت چرا که شخصیت افراد از دوران کودکی شکل میگیرد.

علوی با اشاره به خاطرات تلخ و شیرین خود از دوران کودکی تصریح کرد: به خاطر دارم وقتی در کلاس پنجم بودم بهشتی به کلاس ما آمد و هدیهای را به ما داد که من این امر را هنوز به خاطر دارم و دوران کودکی نقش عمدهآی در شخصیت بعدی دارد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه آموزش و پرورش بار سنگینی بر دوش دارد تصریح کرد: آموزش و پرورش باید در این حوزه قوی گام بردارد چراکه اگر در این زمینه به درستی قدم برداریم جامعهای آرمانی با رشد علمی و سودمند خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم وزارت آموزش و پرورش باید به عنوان خط مقدمی در جامعه گامی در این امر بردارد و دیگر نهادها نیز از این امر درس بگیرند چرا که اگر بتوانیم عملکرد وزارت اطلاعات را در تعامل با دیگر نهادها مانند وزارت آموزش و پرورش گره بزنیم،در جهت امنیت پایدار میتوانیم گام برداریم و اگر بخواهیم حرکت ثابتی در این امر داشته باشیم باید دست به دست هم بدهیم تا علم و دانش را در کشور به جایگاه بالایی برسانیم و رشد علمی کشور را بیشتر کنیم.

حجتالاسلام علوی با بیان این حدیث که کسی که به دنبال کسب علم باشد در قیامت فاصله خیلی کمی با پیامبران خواهد داشت خاطر نشان کرد باید کار آموزشی را در زمینه فرهنگ اسلامی با دیگر حوزهها انجام دهیم تا بتوانیم شاهد دستاوردها و تحولاتی در این حوزه باشیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز در زمینه عرفانهای کاذب مانند شیطان پرستی در جامعه روبرو هستیم خاطرنشان کرد: این امور تنها با راهکار فرهنگی درمان میشوند و نمیتوان این پدیدهها را با برخورد امنیتی حل کرد، در مسئله حجاب نیز باید راهکار فرهنگی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت وزارت اطلاعات بر عهده یک متولی فرهنگی در جامعه است خاطر نشان کرد: ما در وزارت اطلاعات با رویکرد فرهنگی در جهت صیانت نیروهای آموزش و پرورشی گام برداریم تا شاهد امنیت در منطقه باشیم چرا که باید فضایی ایجاد شود تا دانشآموز، معلم، استاد بتوانند حرف بزنند و در محیطهای آموزش از جمله آموزش عالی و متوسطه امنیت روانی را برخوردار باشیم.

علوی با بیان اینکه وزارت اطلاعات قصد گسترش فضای رعب و وحشت در جامعه را ندارد، تصریحکرد: این امر در خانواده بنایی ندارد که برای مثال برادری از برادر خود بترسد بنابر این وزارت اطلاعات این امر را در شان جامعه نمیداند که در جهت گسترش فضای رعب و وحشت گام بردارد تا جلوی ناهنجاریها را بگیرد چرا که با برخورد امنیتی فضا بهتر نمیشود.

وزیر اطلاعات در پایان با ابراز امیدواری از اینکه شاهد تحولاتی در حوزه آموزش و پرورش باشیم تصریح کرد: امیدواریم خداوند توفیق حراست و مرزبانی از مرزهای اعتقادی را که کشور ما بیش از پیش عطا کند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار