مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس عنوان کرد؛

ضرورت توجه ویژه به درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در ارایه درس دفاع مقدس گام‌های بسیار خوبی برداشته و این موضوع قابل تحسین بوده، اما باید قانونمندتر عمل شود.
کد خبر: ۲۵۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ - 27September 2017
ضروریت توجه ویژه به درس آشنای با دفاع مقدس در دانشگاه‌هابه گزارش دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس که در جلسه هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به عنوان سخنران حضور داشت، خطاب به استادان، اظهار داشت: شما استادان همیشه با محوریت قرار دادن ولایت فقیه در همه امور حاضر بودید و حضور پررنگ داشته‌اید و در جهت آرمان‌های شهداء و امام شهداء گام‌های موثر و مقدسی برداشته‌اید.
 
گرامی تصریح کرد: هدف نهایی در این مسیر، حاکمیت تمدن اسلام است و برای رسیدن به این هدف مسیرهای مختلفی طی می‌شود و در این مسیرها، افراد و گروه‌هایی به نوعی در جهت ایجاد موانع تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند و به واسطه نوع درک، فهم و بصیرت غلطی که دارند، دچار انحراف و خطا شده و در این مسیر در حال حرکت پیاده می‌شوند، ولی خوشبحال آنان که با باور قلبی، درک صحیح و بصیرت آگاه، این مسیر را طی می‌کنند و در رسیدن به هدف، ذره‌ای شک و تردید در رفتارشان ایجاد نمی‌شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به نقش فرماندهی امام راحل در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما چقدر توانسته‌ایم نقش و جایگاه فرماندهی حضرت امام راحل را تببین کنیم و همگان می‌دانیم این نقش، کاملا محوری است و تبعیت‌پذیری آن مهم و یک اصل است و این یک گفتمان است که بر دل می‌نشیند و حمایت همه جانبه مردم گواه مردمی بودن این گفتمان است.
 
گرامی، حضور بسیجیان و پیشکسوتان عرصه هشت سال دفاع مقدس در دانشگاه را مایه آرامش و ایجاد یک  روحیه خاصی در بین استادان، کارکنان و بخصوص دانشجویان دانست و خطاب با استادن گفت: رسالت اصلی ما تربیت انسان‌های پاک و مجاهد و انسان‌هایی است که با باورهای قلبی در دفاع از انقلاب اسلامی تلاش مضاعفی دارند.
 
حمید محمودیان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با ذکر حدیثی از امام حسین(ع) به بررسی و تحلیل سندی و معنایی این حدیث پرداخت.
 
محمدکاظم کاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم طی سخنانی اظهار کرد: اولویت در دانشگاه با کارهای فرهنگی است و ولایت معنوی باید در راس امور استادان قرار گیرد و بصورت یک فرهنگ درآید.
 
در پایان جلسه هم‌اندیشی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شیراز که با محوریت رسالت انقلابی و فرهنگی استادان دانشگاه برگزار شده بود،  هر یک از استادان با بیان دیدگاه و اندیشه خود پیرامون این موضوع پرداختند و با بیان خاطراتی از هشت سال دفاع مقدس، فضای خاصی را در جلسه حاکم کردند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار