آمریکا شرق سوریه را با بمب حاوی فسفر سفید بمباران کرد

آمریکا با بمب‌های حاوی فسفر سفید مناطقی در استان دیرالزور در شرق سوریه را هدف گرفته است.
کد خبر: ۲۵۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ - 27September 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که آمریکا با بمب‌های ممنوعه مناطقی در شرق این کشور را بمباران کرده است.

به گزارش سانا، ائتلاف آمریکا با بمب‌های ممنوعه حاوی فسفر سفید، روستای «الصور» در ریف دیرالزور در شرق سوریه را بمباران کرده است.

سانا به زمان این حمله اشاره نکرد؛ اما توضیح داد که حداقل سه نفر بر اثر این بمباران کشته و پنج نفر مجروح شدند و سطح ویرانی به جا مانده ناشی از اصابت بمب، بالاست.

سانا نوشت: پیشتر ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، اذعان کرده بود که در بمباران‌های حومه غربی شهر رقه در شمال سوریه در حدفاصل محله المشلب با الصناعه و همچنین در محله السباهی که به کشته شدن 17 نفر منجر شد، از بمب‌ فسفری استفاده کرده است.

همچنین هواپیماهای ائتلاف آمریکا در روستای «مرکدا» در جنوب شهر حسکه در شمال استان دیرالزور نیز بمباران مشابهی کرده بودند که سه غیرنظامی (زن) به علاوه یک خانواده آواره عراقی (6 نفر) کشته شده بودند.

پیشتر هم گزارش‌های متعددی از جانب منابع خبری و همچنین از جانب گروه رسانه‌ای وابسته به داعش موسوم به «خبرگزاری اعماق» درباره اقدام آمریکا به بمباران با فسفر سفید در استان رقه هم منتشر شده است.

ویژگی این بمب‌ها، احتراق سریع و ایجاد سوختگی عمیق و سریع در مناطق مورد اصابت است.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار